Prema izboru čitatelja Večernjeg lista, gradnja Pelješkog mosta je gospodarski događaj godine. U povodu toga razgovarali smo s Josipom Škorićem, predsjednikom uprave Hrvatskih cesta.
Koliko vam znači ta nagrada?
Neizmjerno puno. Nagrada je priznanje svim djelatnicima Hrvatskih cesta, i bivšim i sadašnjim. Ne treba zaboraviti i ostale sudionike u pripremi projekta; Ministarstva prometa, regionalnog razvoja i graditeljstva. To je priznanje cijelom timu ljudi, a čitatelji Večernjeg lista prepoznali su značaj projekta koji će biti zapamćen kao jedan od najvećih graditeljskih pothvata.
Je li Hrvatska dosad imala tako kompleksnu investiciju?
Tu možemo razlikovati kompleksnost gradnje i kompleksnost pripreme i vođenja samog projekta. Dosad nismo imali tako složen i zahtjevan projekt. Ni u smislu pripreme, tj. svih procedura, apliciranja, provođenja javnog nadmetanja... Obavljen je enorman administrativni posao u pripremi projekta. Pred nama je realizacija mosta, što nije ništa manje zahtjevan posao.
Pelješki most izniman je i po vrijednosti projekta?
Svi govore samo o Pelješkom mostu, ali riječ je i o gradnji 32 kilometra prometnice. Vrijednost investicije je 420 milijuna eura, a 85% novca pribavljeno je iz fondova EU. Hrvatske ceste neće stati samo na mostu Pelješac, pripremamo još mnoge projekte. Bit će još lijepih vijesti iz HC-a.
U kojoj je fazi gradnje Pelješki most?
Završeni su svi istražni pripremni radovi i trenutačno se proizvodi čelik za izradu pilota. Do kraja godine ili najkasnije početkom siječnja počet će gradnja temelja.
Izvođač radova je iz Kine, zna li se koji će radnici graditi most?
Nama je važno da ljudi koji rade imaju urednu radnu dozvolu, znamo da je trenutačno u Hrvatskoj enorman nedostatak radne snage u graditeljstvu. Kineski partner će radnu snagu sigurno uzeti na hrvatskom tržištu jer mu je to jeftinije nego da radnike dovodi iz Kine. Međutim, puno je specijalističkih poslova u kojima mi nemamo iskustva i dobar dio posla će se rješavati u samim pogonima gdje se proizvode čelične konstrukcije. Sve što se može, što nije specifično znanje i za što kod nas postoji radna snaga naći će se na hrvatskom tržištu.
>> Pogledajte kako bi trebao izgledati Pelješki most
Bože dragi, tam "s onu stranu Velebita" grade autoceste do svakog poljskog wc-a, a mi se tu u Hrvatskoj vozimo po grabama! Pravcem Varaždin-Osijek dnevno prođe 15-20.000 TISUĆA vozila, kroz sela gdje nema ni nogostupa, gdje djeca idu u školu uz tisuće kamiona, kroz gradove bez obilaznica! A tam u mjesec dana možda prođe 150-200 vozila. Pozdrav "hrvatskoj" vladi iz ravne nam Podravine.