gospodarski događaj godine

Josip Škorić: Pelješki je most najsloženiji naš projekt dosad

Josip Škorić
Foto: Borna Filic/PIXSELL
1/10
04.12.2018.
u 08:12

Kinezi će sigurno radnike za most uzeti u hrvatskoj jer im je to jeftinije nego ih dovoditi iz kine

Prema izboru čitatelja Večernjeg lista, gradnja Pelješkog mosta je gospodarski događaj godine. U povodu toga razgovarali smo s Josipom Škorićem, predsjednikom uprave Hrvatskih cesta

Koliko vam znači ta nagrada?

Neizmjerno puno. Nagrada je priznanje svim djelatnicima Hrvatskih cesta, i bivšim i sadašnjim. Ne treba zaboraviti i ostale sudionike u pripremi projekta; Ministarstva prometa, regionalnog razvoja i graditeljstva. To je priznanje cijelom timu ljudi, a čitatelji Večernjeg lista prepoznali su značaj projekta koji će biti zapamćen kao jedan od najvećih graditeljskih pothvata.

Je li Hrvatska dosad imala tako kompleksnu investiciju?

Tu možemo razlikovati kompleksnost gradnje i kompleksnost pripreme i vođenja samog projekta. Dosad nismo imali tako složen i zahtjevan projekt. Ni u smislu pripreme, tj. svih procedura, apliciranja, provođenja javnog nadmetanja... Obavljen je enorman administrativni posao u pripremi projekta. Pred nama je realizacija mosta, što nije ništa manje zahtjevan posao. 

Josip Škorić
1/10

Pelješki most izniman je i po vrijednosti projekta? 

Svi govore samo o Pelješkom mostu, ali riječ je i o gradnji 32 kilometra prometnice. Vrijednost investicije je 420 milijuna eura, a 85% novca pribavljeno je iz fondova EU. Hrvatske ceste neće stati samo na mostu Pelješac, pripremamo još mnoge projekte. Bit će još lijepih vijesti iz HC-a. 

U kojoj je fazi gradnje Pelješki most?

Završeni su svi istražni pripremni radovi i trenutačno se proizvodi čelik za izradu pilota. Do kraja godine ili najkasnije početkom siječnja počet će gradnja temelja.

Josip Škorić
1/27

Izvođač radova je iz Kine, zna li se koji će radnici graditi most? 

Nama je važno da ljudi koji rade imaju urednu radnu dozvolu, znamo da je trenutačno u Hrvatskoj enorman nedostatak radne snage u graditeljstvu. Kineski partner će radnu snagu sigurno uzeti na hrvatskom tržištu jer mu je to jeftinije nego da radnike dovodi iz Kine. Međutim, puno je specijalističkih poslova u kojima mi nemamo iskustva i dobar dio posla će se rješavati u samim pogonima gdje se proizvode čelične konstrukcije. Sve što se može, što nije specifično znanje i za što kod nas postoji radna snaga naći će se na hrvatskom tržištu.

>> Pogledajte kako bi trebao izgledati Pelješki most

Komentara 2

Avatar Peterančan
Peterančan
17:48 04.12.2018.

Bože dragi, tam "s onu stranu Velebita" grade autoceste do svakog poljskog wc-a, a mi se tu u Hrvatskoj vozimo po grabama! Pravcem Varaždin-Osijek dnevno prođe 15-20.000 TISUĆA vozila, kroz sela gdje nema ni nogostupa, gdje djeca idu u školu uz tisuće kamiona, kroz gradove bez obilaznica! A tam u mjesec dana možda prođe 150-200 vozila. Pozdrav "hrvatskoj" vladi iz ravne nam Podravine.

KA
kajinx
15:51 20.12.2018.

Gosp. Josip Škorić, ako vi preuzmete održavanje mosta, upropastiti ćete ga za 10 godina.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije