Sniženje PDV-a na hranu s 25 na 13 posto, koje treba stupiti na snagu 1. 1. 2020. godine, ugostiteljima već daje krila. Koordinacija ugostitelja Hrvatske, koja okuplja predstavnike 20-ak udruga, najavljuje za iduću godinu projekt posebnih oznaka za restorane koji će nuditi jela od domaćih proizvoda, pripremljena domaćim kulinarskim tehnikama i u domaćem ambijentu.
Lokali koji će na stol iznositi sto posto hrvatske namirnice dobivat će oznaku tri kravate. Oni koji će se pobrinuti da se u njihovim kuhinjama hrana sprema po domaće četiri, a petu kravatu zaslužit će samo oni koji osmisle interijer inspiriran mikro lokacijom restoran – otkriva jučer predstavnik Koordinacije ugostitelja i vlasnik dvaju zagrebačkih restorana Marin Medak.
U prvoj godini pet posto
Prve kravate mogle bi biti dodijeljene već tijekom iduće godine, a zamisao je da se tako specijalizira i profilira oko pet posto ugostiteljskih objekata u Hrvatskoj.
Taj sustav oznaka ne bi vrednovao izvrsnost jela, niti ima dodirnih točaka sa sustavom ocjenjivanja i rangiranja restorana kakve imaju Michellin ili slični gastro vodiči.
– Da, nije zamisao da se ocjenjuje sama kvaliteta jela već da se potakne tješnja suradnja restorana i okolnih proizvođača, te da se napokon počne vrednovati i kulinarska tradicija. Prvih pet posto restorana, koji će ponijeti oznaku tri, četiri ili pet kravata, bit će svojevrsni pioniri, koji postavljaju temelje izvrsnosti kad je riječ o domaćim proizvodima, ali i jasna mjerila u pripremi jela te uređenju ambijenta. Korist je višestruka, ne samo za ugostitelje i proizvođače hrane nego i za gosta, prema kojem se tako nastupa potpuno transparentno, sve će mu biti jasno već na ulazu, a od svega će profitirati i turizam u cjelini – kaže M. Medak.
Koordinacija ugostitelja Hrvatske trenutno je zaokupljena i formiranjem nacionalne udruge, a prezentacija kompletnog projekta označavanja restorana kravatama, te strategija rada u idućih pet godina najavljena je za Kongres ugostitelja u listopadu.
Nezavisna udruga ugostitelja iz koje potiče i inicijativa o oznakama kravata trenutno okuplja dvadesetak ugostitelja koji zapošljavaju više od dvije tisuće ljudi.
Za OPG-ove besplatno
Svi priznaju da će im niži PDV dati snažan vjetar u leđa.
– To će nam apsolutno olakšati povezivanje ugostitelja i domaćih proizvođača i, naravno, poslovanje općenito. Ta milijarda kuna koje će ugostiteljima ostati zahvaljujući nižem PDV-u mora se pretočiti u veće plaće radnicima, u lokalne proizvode i u bolju prezentaciju gostu, jer je on naš najbolji ambasador. Inicijativom da se profiliraju sto posto domaći restorani želimo graditi novu gastronomiju Hrvatske, ali i da se postojeće kulinarske tehnike dalje kreativno razvijaju – otkriva Medak.
Kaže da još nije stigao konkretizirati planove u što će usmjeriti “višak” novca nakon sniženja PDV-a. – U razdoblju s PDV-om od 25% iscrpio sam sve zalihe i jedan dio novca ću morati investirati u izgled lokala, a dio u plaće kako bih smanjio fluktuaciju radnika – veli Medak.
Spremna je i aplikacija koja će olakšati povezivanje ugostitelja i 75.000 hrvatskih OPG-ova. Na virtualnom placu proizvođači će svakodnevno ažurirati ponudu i dogovarati mjesto i vrijeme isporuke s ugostiteljima. I to bez posrednika što za OPG-ove znači i bolju cijenu.
– Aplikaciju omogućava komunikaciju proizvođača i kupaca po sezonama, po regijama i lokacijama. Do kupca je najteže doći OPG-ima pa njih posebno pozivamo da se jave. Za OPG-ove aplikacija je besplatna, a za ugostitelje, koji će uz nju dobivati još neke usluge cijena je 250 kuna – otkriva Tomislav Nikšić, vlasnik aplikacije.
Ahaaa....