Kako bi pomogla mikro, malim i srednjim poduzetnicima koji se bave turizmom u Hrvatskoj, kartičarska kuća Mastercard pokrenula je platformu Uplift.hr – projekt koji na jednom mjestu okuplja vijesti, informacije i edukativni sadržaj namijenjen malim poduzetnicima im olakšao poslovanje.
- U prvoj, trenutačno aktualnoj sezoni, projekt je u najvećoj mjeri usmjeren prema poduzetnicima iz turizma i srodnih djelatnosti jer je riječ o grani gospodarstva koju je pandemija najviše pogodila, a kako je riječ o dugoročnoj platformi tako će se i sam smjer prilagođavati ovisno o potrebama lokalne zajednice. U sklopu platforme Uplift osmišljen je i poseban edukativni program, Uplift akademija, jedina edukacija te vrste u Hrvatskoj koja svoj program temelji na modernom pristupu, uzimajući u obzir aktualne tržišne trendove, ali i specifičnosti turističkog sektora – pojašnjavaju te dodaju da je posrijedi online program u trajanju od 20 tjedana i ukupno 210 sati koji provodi Algebra, a prvu generaciju čini 40 stipendista. Program je startao u listopadu 2021. i traje do travnja ove godine.
Tvrtka je po tom pitanju aktivna i globalno te je upravo objavila kako uz potporu španjolske vlade osniva novi Centar za inovacije u turizmu (Tourism Innovation Hub) u Španjolskoj, sa sjedištem u Madridu.
- Razvijat će rješenja za podršku održivom i uključivom oporavku globalnog turističkog sektora kroz inovacije, istraživanje i suradnju u cijelom ekosustavu. Inicijativu su na Međunarodnom sajmu turizma FITUR, ratificirali Reyes Maroto, španjolski ministar industrije, trgovine i turizma i Mark Barnett, predsjednik Mastercard Europe – kažu u Mastercardu.
U 2019. su putovanja i turizam predstavljali 10,4 posto globalnog BDP-a, ali su se u 2020. gotovo prepolovili, a slična situacija se dogodila i s međunarodnim posjetiteljima koji su potrošili 1.691,5 milijardi dolara u 2019., a iznos je pao na 517,6 milijardi u 2020. godini. S obzirom da se to odražava i na potrošnju preko njihovih kartica, nije čudno da se tvrtka aktivirala kako bi potaknula sektor koji joj je uvijek bio među najlukrativnijima.
- Prema posljednjim procjenama Svjetske turističke organizacije (UNWTO) dolasci međunarodnih turista ostali su na 70 do 75 posto ispod razine iz 2019. godine. Značaj ovih promjena nije samo važan za BDP, nego i za industriju pri čemu
upravo industrija igra vitalnu ulogu u stvaranju radnih mjesta i stvaranju prilika za mikro i mala poduzeća diljem svijeta – ističe kartičar koji smatra da postoje mogućnosti za snažan oporavak u relativno bliskoj budućnosti jer mnogi potrošači razmišljaju o tome kako potrošiti svoj dio od pet milijardi američkih dolara ukupno ušteđenih od početka pandemije, a putovanja su, nakon konzumiranja obroka van kuće, na drugom mjestu aktivnosti koja se najviše propušta tijekom lockdowna.
Kao jedan od alata Mastercardova platforma Tourism Insights analizira cijeli potrošački put, prije, za vrijeme i poslije putovanja te tako korisnicima – organizacijama u turističkom sektoru – omogućava bolje razumijevanje planova, interesa i preferencija posjetitelja, što im služi za oblikovanje ponude te usmjeravanje marketinških ulaganja. Ovo rješenje pomaže turističkim zajednicama i vladinim agencijama na lokalnoj i nacionalnoj razini da planiraju svoje programe oporavka turizma, od pokretanja međunarodnih marketinških kampanja do dodjele subvencija građanima za poticanje lokalne potrošnje u turističkom sektoru. Tim se alatom, između ostalih, koriste London, Pariz, Madrid, New York i grčka turistička zajednica.