U Brodosplitu je porinuta novogradnja 474 ''Fairmaester”, brod za prijevoz teških tereta, jedinstven u svijetu zahvaljujući dvjema dizalicama čija je nosivost ukupno 3000 tona. Riječ je o drugom iz serije brodova za nizozemsku tvrtku Jambo, ugovorenih prije privatizacije splitskog škvera.
- Ovo je jedan od brodova kakvog može napraviti malo koje brodogradilište u svijetu. Za sada na ovom brodu nismo izgubili novac jer se realizira sve ono što smo predvidjeli. Njegova izrada je umjetničko djelo, sve je napravljeno tako da bi brod trajao 50 godina - kazao je Darko Pappo, predsjednik uprave Brodosplita i najavio kako će prvi brod uskoro biti isporučen nizozemskom naručitelju.
- Porinuće je prošlo glatko i kontrolirano i to je izraz kvalitete posla koji se radi u Brodosplitu. Vidjeli smo prvi brod koji se radi za nas i jako smo zadovoljni obavljenim poslom - rekao je Ed Linders, direktor tvrtke Jumbo. Brod za prijevoz teških tereta (heavy lifter) dug je 152 metra i širok 27 metara.
Nosivost broda pri gazu od 8.1 metara iznosit će 14 tisuća tona, a brzinu od 17 čvorova osiguravat će mu dva motora snage po 4500 kW pri 750 okretaja u minuti. Riječ je o složenom projektu kakav dosad nije građen u hrvatskim brodogradilištima, a brodovi izgrađeni u Brodosplitu bit će najveći u Jambovoj floti. Na brodovima koji se rade za Nizozemce angažirano je oko tisuću radnika, od 2400 radnika koliko ih je u škveru, a Pappo kaže kako Brodosplit ima osigurane poslove do 2016. godine.
- Natječaji za radna mjesta su otvoreni. Fale nam brusači, zavarivači, pjeskari, pituri, električari, sva zanimanja tehničkih usmjerenja. Kronično će nam nedostajati radnika, a to je ono što smo i najavljivali. Tražili smo i strane radnike jer na hrvatskom tržištu postoji manjak kvalificirane radne snage - rekao je Pappo. Kaže da Vlada za sada Brodosplitu uredno isplaćuje rate za 2014 godinu, a ne zna hoće li najavljene uštede imati posljedica za škver. Njihov cilj je da Brodosplit postane najbolje brodogradilište u Europi, kaže Pappo.
Eto kakvu su štetu radile interesne skupine onemogućavajući gospodinu Debeljaku (uglavnom preko sindikata) da počne s radom. Štitili su i one alkoholičare koji su nagomilavali velike količine alkohola u firmi i pili tijekom radnog vremena. Sad se vidi da čovjekk radi kako treba i da ima dobre namjere i da brodogradilište tek sad normalno radi. Svaka čast.