Sa ostvarenim prometom od 1,89 milijuna tona tereta u prvih devet mjeseci ove godine Luka Rijeka premašila je lanjski promet u istom razdoblju za 12 posto, a kad se tonama prekrcanog generalnog i rasutog tereta i drva pribroje i rezultati ostvareni na kontejnerskom terminalu Brajdica rezultat je promet od 2,98 milijuna tona tereta.
- Najveći rast bilježi rasuti teret, čak 36 posto, a u toj grupi vodeći je prekrcaj željezne rudače, ugljena i cementa na terminalu u Bakru gdje je dosad prekrcano 657 tisuća tona , tri puta više nego lani – rekao je predsjednik uprave Luke Vedran Devčić za jučerašnjeg obilaska terminala na Škrljevu na kojem Luka počinje investicijski projekt vrijedan 50 milijuna eura. Porast prometa u ovoj godini odrazio se i na bolje financijske pokazatelje, a najveći dio prihoda od 133 milijuna kuna ostvaren je na stranim tržištima. - U grupi naših najvažnijih tržišta tradicionalno su Austrija, Mađarska, Češka, Slovačka i Poljska koja su se "otvorila" nakon ulaska Hrvatske u EU - kaže Devčić.
U Luci očekujemo, nastavlja, da ćemo ove godine ostvariti promet veći od 4 milijuna tona suhih tereta, a prema najavama, najveći rast će imati ugljen i željezna rudača na terminalu u Bakru. Rezultat je to novog posla s austrijskim partnerom, čeličanama Voestalpine Rohstoffbeschaffungs iz Linza i Donawitza kojega smo vratili na riječki prometni pravac koji nije koristio godinama. Dobri rezultati očekuju se i u kontejnerskom prometu i generalnom teretu, osobito tereta "project & heavy cargo" za koji se Luka pozicionirala kao jedna od najkonkurentnijih u okruženju.
Izvrstan rejting drže i u prekrcaju 60-metarskih tračnica koje se već više od deset godina preko Rijeke otpremaju za prekomorska tržišta. U tom manipulativno zahtjevnom poslu Luka Rijeka je jedina specijalizirana luka u širem okruženju i najozbiljniji kandidat za prekrcajnu luku u poslu otpreme tračnica impresivne dužine od 120 metara koje do sada nisu otpremane morem.
>>Riječka Luka kreće u investicijski projekt vrijedan 50 milijuna eura
>>Riječka luka - vrata za kinesku robu prema Europi
12% veci promet a prihod 1% neznam tko je tu lud