Facebookovo psihološko istraživanje, u kojemu su manipulirali sadržajem "News Feeda" korisnika bez njihova znanja kako bi vidjeli kakav će to utjecat ostaviti na njihovo emocionalno stanje, izazvalo je negativne reakcije javnosti. Jedan od autora istraživanja Adam Kramer jučer je konačno reagirao na kritike. U podužoj objavi na svom Facebook-profilu objasnio je kako su istraživanje proveli je im je važan emocionalni utjecaj koji Facebook ostavlja na korisnike te da su minimalno mijenjali sadržaj za oko 0,04 posto korisnika tijekom kratkog razdoblja (jedan tjedan početkom 2012. godine).
"Ničiji postovi nisu bili 'skriveni', samo se nisu pojavljivali na nekim Feedovima. Ti su postovi stalno bili vidljivi na vremenskim crtama prijatelja i mogli su se pojaviti na kasnijim Feedovima", napisao je Kramer.
Naglasio je kako je istraživanje provedeno kako bi Facebook korisnicima pružio bolju uslugu, a ne kako bi se ikoga uznemirili.
"Mogu razumjeti zašto je istraživanje zabrinulo neke ljude, a mojim koautorima i meni jako je žao zbog načina na koji je istraživanje opisano u radu", napisao je Kramer, dodajući kako mu se sada čini da rezultati istraživanja možda nisu bili vrijedni nezadovoljstva korisnika.
Internetska zajednica brzo je reagirala na ovu objavu. Neki podržavaju Facebook, dok su neki i dalje zabrinuti zbog načina na koji je istraživanje provedeno. Jay Rosen, profesor novinarstva na Sveučilištu u New Yorku, Kramera je ispod objave na Facebooku upitao zašto je u istraživanje bila uključena američka vojska, jer se u radu navodi kako je eksperiment djelomično financirao vojni ured za istraživanja. Iz Facebooka nisu reagirali na ovaj upit.
>> Usamljenije žene otkrivaju više o sebi na Facebooku
>> Moramo li se zaštititi i treba li nas doista plašiti Google?