Nakon koncerta Verdi vs. Wagner i Cosi fan tutte, Dubrovačke ljetne igre u utorak navečer napokon su stigle i do Kneževa dvora gdje su nastavljene u znaku opere i mladosti. U popratnom programu Igara gostovala je studentska predstava koju je sa svojom zagrebačkom klasom zamislila te, uz Ivicu Šimića, surežirala Cynthia Hansell Bakić u produkciji kazališta Mala scena.
Ali, mladi su pjevači potpuno opravdali povjerenje i čast nastupa u posvećenom atriju Kneževa dvora. Njihov i Mozartov Figarov pir, koji se izvodi uz vještu klavirsku pratnju sposobnog i poduzetnog pijanista Ivana Pernickog, nije neka igrarija, nego začudno ozbiljna i uvjerljiva scenska igra.
Uz izuzetak starijega kolege, slovenskog baritona Petra Gojkošeka u ulozi Don Bartola, svi su pjevači studenti prve i druge godine pjevanja, a grof Almaviva je nadareni srednjoškolac Luka Ivoš. Svi pjevači redom savršeno razumiju i uvjerljivo, a k tomu i s izvrsnom dikcijom, tumače svaku riječ komičnog i poučnog libreta. Čak i za dijete iz kazalištarske obitelji Buga Marija Šimić kao Suzanna iskazuje nevjerojatan dar za scenu, upravo glad za pozornicom, a obdarena je i muzikalnošću i zvonkim, lijepim sopranom koji poput vrijednog dijamanta zahtijeva i zaslužuje brušenje u što boljoj majstorskoj radionici. Profesorica Hansell Bakić, uz koju je u prvom redu ponosan na svoje studente sjedio i rektor Zagrebačkog sveučilišta Aleksa Bjeliš, obavila je do sada sa svim mladim pjevačima sjajan posao. Svatko od njih ušao je u svoju ulogu kao ruka u rukavicu, scenski i pjevački. Naravno, svima njima predstoje još godine usavršavanja u kontroliranju glasova i izdržljivosti zbog čega i jesu na početku studija.
Emil Martinović u ulozi Figara pokazao je da kod nas i dalje rastu sjajni basovi, a i svi ostali pjevači obećavaju sigurnu budućnost opere u Hrvatskoj. Marijana Radičević bila je suptilna Grofica, Sandra Vidović nestašan neobuzdanko Cherubino, a Marija Posavec, Valentin Blasina, Martina Krstić i Martin Feller nisu zaostajali u manjim ulogama Marcelline, Don Basillija, Barbarine i vrtlara Antonija.
Bez dirigenta, sve njih nosi sama glazba i tekst, a svako mjestimično pretjerivanje simpatična je posljedica njihove kipteće mladenačke snage i želje za nastupanjem. Predstava s tek nekoliko rekvizita i s vrlo lijepim kostimima Antonije Jakšić Dorotić već pola sata nakon završetka bila je čitava spakirana u kombi Male scene, s Vitomirom Lončar za upravljačem, spremna za nastavak turneje po otoku Korčuli. Ako ste tamo, nemojte da vam promaknu.