HDZ na popisu projekta ima i gradnju podmorskih tunela u Jadranu. Iako je u planu gradnja njih više koji bi spajali kopno i otoke te otoke međusobno, najviše je pozornosti izazvao tunel koji bi se gradio umjesto pelješkog mosta. Projektant Stanko Ferle i projektanti Jelić, koji su prvi iznijeli ideju gradnje tunela u HDZ-u, slažu se da most ima više nedostataka, od cijene, održavanja i udara vjetra do narušavanja okoliša. Vani je gradnja tunela sve popularnija pa je tako i EK nedavno odobrio financiranje tunela između Danske i Njemačke.
Nizinska pruga Rijeka – Zagreb
Strateški koridor za povezivanje s nizom zemalja
Odbor za gospodarstvo HDZ-a već više od godinu dana radi na utvrđivanju strateških projekata i analizira ih, a u knjigu su uvezali njih 50 koji su u visokoj fazi pripremljenosti, ovisno o izvorima financiranja, a vrijednost se procjenjuje na 50 milijardi eura. Za svaki od njih, kaže predsjednik odbora Marko Kolaković, utvrđena je vrijednost, rokovi gradnje, moguće otvaranje radnih mjesta i izvori financiranja. No nove ideje za projekte od županija, gradova pa i poduzetnika i dalje dolaze, a neki od njih podsjećaju na važnost nekih projekata čiji je početak gradnje tek u planu pa će ih u konačnici biti i više od pedeset.
Zahtjevi iz Slavonije
Primjerice, poduzetnik iz Međimurja javio se nedavno s projektom gradnje lanca otkupnih stanica i hladnjača za poljoprivredne proizvode, a projekt je opravdan jer postoji zainteresirani investitor iz Saudijske Arabije koji bi otkupljivao čitav urod. Ovih dana na adresu HDZ-ova odbora, a ne aktualne vlade, javila se i veleposlanica Kraljevine Nizozemske s projektom poticanja startupova u Hrvatskoj. Iz Slavonije su dobili pismo o potrebi gradnje modernog i efikasnog proizvodnog energetskog postrojenja, za što je HEP već, naime, donio odluku o gradnji i odlučio uz postojeće proizvodne elektroenergetske objekte sagraditi i novi energetski visokoučinkoviti proizvodni objekt KKE Osijek 500. Početak gradnje planira se sljedeće godine, a vrijednost se procjenjuje na 450 milijuna eura. Nadalje, dobili su i upozorenje kako bi trebalo poništiti ideju aktualne vlade o preprojektiranju baranjskog dijela autoceste u brzu cestu te smatraju da treba ostati na planu gradnje autoceste jer će se cjelokupnom gradnjom koridora VC povećati promet.
U Osijeku smatraju i potrebnim završetak gradnje mosta preko Save za koji je natječaj bio objavljen pa poništen.
HDZ ne odustaje od gradnje podvodnih tunela u Jadranu, a o ozbiljnosti i opravdanosti projekta, kaže Kolaković, svjedoči i nedavni posjet inženjera Stanka Ferle, projektanta čiji su radovi zapaženi u njemačkim stručnim časopisima i koji nudi svoju ideju gradnje, koja se razlikuje od one koji su HDZ-u prije nekoliko godina ponudili projektanti Jelić iz Splita. U svojem popisu projekata HDZ ipak se nalazi i projekt pelješkog mosta. Ne odustaje se ni od gradnje jadransko-jonske autoceste, a nastavilo bi se i s pripremama za gradnju LNG terminala. Ovih dana u izbornom programu spomenula se i gradnja širokopojasnog pristupa internetu i potrebna infrastruktura, koju je kao prioritet najavljivao i SDP prije četiri godine.
Prvo brži projekti
U području poljoprivrede plan je, primjerice, navodnjavanja te preoblikovanje neiskorištenih poljoprivrednih zemljišta u funkciju obnovljivih izvora energije. U knjizi projekata našao se i višenamjenski kanal Dunav – Sava koji bi omogućio navodnjavanje i prevenciju novih poplava. Planira se graditi nizinske pruge Rijeka – Zagreb, nove ličke pruge, nove zračne luke na Krku... Navodno bi se prvo išlo s projektima koji su izvedivi u kraćem roku i za koje se mogu povući sredstva iz fondova EU, ali bi se i izdvojili oni za koje je jasno da ne mogu biti gotovi u godinu dana.
>>Milanović u Dubrovniku: Ovamo neće nitko dolaziti. Ova granica neće biti propusna
>>Kalmeta: Ne vjerujte Hajdaš Dončiću ni kad darove nosi
ovoj trakavici nikad kraja