Mani Gotovac, pomoćnica intendanta za dramski i popratni program Dubrovačkih ljetnih igara, otkriva kako je poštovala tradiciju Igara i tražila iskorake prema vremenu u kojem živimo birajući naslove za ovoljetni festival te govori zašto je Jago važniji od Otela.
Na Vijeću Dubrovačkih ljetnih igara prihvaćena je izvedba Vojnovićeva djela “Na taraci”, koja će se igrati ispred Kneževa dvora. Je li uzrok toj odluci samo građevinska rekonstrukcija Dvora?
Kada sam uživo vidjela radove u Kneževu dvoru, sa skelama opasnim za život, sa zemljom umjesto kamena, sjetila sam se brojnih izvedbi “Na taraci”, od one u režiji Branka Gavelle 1953. godine u Gružu, pa do one Joška Juvančića prije nekoliko godina u parku Muzičke škole. U njihovu slijedu predložila sam izvedbu “Tarace” ispred Kneževa dvora, gdje se igrala prvi put prošlog ljeta i gdje je sve moguće. Kako bi ta izvedba sačuvala i ulomke iz prošlogodišnje “Trilogije”, u slijedu njezine režije, uvela sam, tzv. prizore sjećanja na koje, prema autoru, legitimno pravo imaju tri glavna lika ovog djela. Takvu izvedbu “Na taraci” prihvatilo je Vijeće Dubrovačkih ljetnih Igara. No saznali smo da će skele s Dvora do ljeta biti skinute. U tom se slučaju može igrati cijela “Trilogija”. Oba su rješenja legitimna.
Je li postignut dogovor s kafićima i restoranima za igranje legendarne “Kafetarije” za koju je predviđen Stradun?
Ispostavilo se kako vlasnici kafića i dućana nisu bili točno obaviješteni pa se i ta priča nepotrebno napuhala poput velikog balona, koji je – golom istinom – bilo lako probušiti. “Kafetarija”, u režiji Vinka Brešana, pripremat će se i na Stradunu, u kasne noćne ili rane jutarnje sate, kada nitko ne radi. Za vrijeme pet izvedbi, oni koji zbog toga budu imali poslovnih gubitaka dobit će odštetu.
Na Lovrijenac stiže “Otelo”. Zašto nema Hamleta?
Nijedan ozbiljan redatelj ne želi pripremiti Hamleta na Lovrijencu, u roku od godine dana promišljanja i rada. Pripreme za takvu predstavu svuda u svijetu traju najmanje dvije godine. Kod nas je to još uvijek nemoguće. Dugo sam razmišljala koje od Shakespeareovih djela izabrati u godini kada cijeli svijet obilježava 400 godina od njegove smrti. Odlučila sam se za “Otela” zbog glumca Dragana Despota, ali i zbog koncepta koji sam predložila redateljici Ivici Boban. Ona ga je u našim razgovorima prihvatila i upotpunila. Djelo, naime, ne otkriva samo tragično stanje izazvano ljubomorom nego iznad svega stravične posljedice djelovanja superinteligentnih manipulatora koji danas žive među nama i uništavaju nam život, a sve zbog vlastite koristi. Jago je za mene mračna, ali sveprisutna pojava, u ovim našim danima prisutniji od najzlokobnijeg Shakespeareova lika – Richarda III.
Već dulje vrijeme znamo da je Dragan Despot Otelo, a Desdemonda Anja Đurinović. Tko će biti Jago?
Jaga će igrati Rakan Rushaidat. Redateljica Ivica Boban ovih je dana počela s probama.
napokon -glumci !