Premijera "Detroita.hr" u Lisinskom

Relja Bašić dobio kazališne nasljednike

01.06.2016., Zagreb - U maloj dvorani Vatroslava Lisinskog odrzana je premijera predstave Detroit.hr. u reziji Sase Anocica u kojoj glume Ksenija Marinkovic, Nina Violic, Kresimir Mikic, Zivko Anocic i Boris Miholjevic. Photo: Davor Visnjic/PIXSELL
05.06.2016.
u 12:31

Novi Teatar u gostima izveo prvu premijeru

Zagreb (i Hrvatska) od srijede 1. lipnja bogatiji su za još jednu kazališnu trupu. Vijest i ne bi bila toliko važna da tu nije riječ o svojevrsnom hommageu čuvenoj kazališnoj trupi Relje Bašića Teatru u gostima. Tako se nova umjetnička družina zove Novi Teatar u gostima. 

Reljina trupa bila je poznata ne samo po mobilnosti, jer je doslovno uzduž i poprijeko proputovala tadašnju Jugoslaviju, nego i po provjerenim dramskim hitovima koji su se temeljili na komedijama, ali i na ponajboljim glumcima. Među njima su bili legendarni Fabijan Šovagović, Vanja Drach, Zdravka Krstulović, Ivo Serdar i naravno, Relja Bašić, gospodin koji je svoje agramersko gospodstvo i te kako znao oplemenjivati i u uvjetima socijalističkog samoupravljanja.

Najnovija kazališna avantura za prvu je premijeru izabrala hvaljenu komediju američke autorice Lise D’Amour “Detroit.hr” (prijevod Maje Winkler) koja je za svoju hrvatsku praizvedbu održanu u maloj dvorani Lisinski donekle kroatizirana. Glavni likovi, dva muško-ženska para koji imaju i egzistencijalnih, ali i psihičkih problema dobili su hrvatska imena i locirani su u hrvatski prostor u kojem je svoje mjesto našla i amblematska sestra Bernardica, danas svježe udana ministrica čudnovate hrvatske Vlade. A mijenjanje imena i topografije nikada nije posao bez rizika jer cijelu dramsku radnju stavlja u novi kontekst koji se lako može oteti kontroli. Naravno, apsurd je glavni motor ove predstave, kao što i krajnji politički i društveni apsurd obilježava vrijeme koje pokušavamo preživjeti. Kako živimo u dramatična vremena, predstava se od komedije prometnula u crnu komediju ili bolje rečeno tragediju.

Redatelj Saša Anočić (ovdje i scenograf) već je dokazao da zna razigrati glumački ansambl. A ovdje je imao posla sa samim kazališnim asovima koji su odlično funkcionirali na sceni i to od nevjerojatno erotizirane, a onda i bolno lomne ovisnice o drogama Nine Violić pa do sjajne komičarke Ksenije Marinković čija je glumačka intuicija nevjerojatna, a koja je u “Detroitu.hr” sjajno odigrala prikrivenu alkoholičarku i dežurnu moralisticu koja svima želi biti na usluz

Njihovi muški partneri bili su Krešimir Mikić i Živko Anočić i njihove su glumačke interpretacije ostale u okvirima luzerskih muškaraca koji su podložni svojim ženkama, a onda i svojim susprezanim nagonima.

Glumački veteran Boris Miholjević na kraju balade zaokružuje priču o tragičnoj usamljenosti urbanih predgrađa po kojima se više ne igraju bezbrižna djeca, nego se unedogled roštilja u očekivanju nekog boljeg života koji nikako da naiđe. Doista, demografska civilizacijska kloaka na sceni. U koju su se odlično uklopile ugođajne i amerikanizirane videoprojekcije Willema Miličevića i kostimi Marine Milić.•

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije