Posljednje tri premijere privremene uprave u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu posrećile su im se. Prva dramsko-plesna “Nora”, pa uzorno seriozna operna “Prodana nevjesta” i na kraju ambiciozna baletna izvedba “Alise”, na glazbu Roberta Morana i koreografiju britanskog umjetnika Ashleya Pagea (i na zamisao Antonyja McDonalda) temeljena na poznatim knjigama Lewisa Carrolla.
Iako je orkestar Opere nedavno imao premijeru “Prodane nevjeste”, uhvatio se i zahtjevna sviranja Moranove partiture i to pod ravnanjem uglednog gosta iz Velike Britanije Paula Hoskinsa. Pred iskušenjem se našao i vrijedni baletni ansambl, napose nositelji glavnih uloga Petra Vargović Stanciu kao Alisa i Tomislav Petranović kao Charles, ali i čitav niz solista koji su imali osjetljive plesne, ali i glumačke zadatke interpretirajući bajkovite Carrollove likove kao što su to Ožujski Zec, Ludi Klobučar, Bijeli Zec, Krvnik, Kraljica Herc, Kuharica, Cerigradska Mačka...
Koreografske kvalitete Ashleya Pagea naročito su došle do izražaja u ansambl-scenama, a iskazao se i Antony McDonald kao scenograf i kostimograf predstave koja svojom maštovitošću i čestim promjenama scena može zadovoljiti i zahtjevnu dječju publiku. Nikako ne bi trebalo zanemariti ni videoprojekcije za koje je zaslužna Annamarie Woods.
I dok sva tri ansambla HNK iščekuju dolazak nove intendantice Dubravke Vrgoč, pretplatnicima matične hrvatske kazališne kuće još nije objavljen program za novu sezonu!? Kako doznajemo u upravi HNK, čiji mandat istječe krajem kolovoza, program će ipak biti objavljen u ovom mjesecu. A u njemu, kako se neslužbeno može doznati, neće biti zahtjevne opere Richarda Straussa “Kavalir s ružom” za koju su pripreme već uznapredovale.
Pred Bozicnim i novogodisnjim praznicima balet Alisa bio bi sigurno bolje plasiran nego sada, na kraju sezone bilo bi bolje jedan balet veliki balet staviti na program koji publika poznaje jedan balet koji ostaje u sijecanju jer sezona HNK je zavrsena i jedan novi balet kao Alisa bude zaboravljen do jeseni kada sezona na novo pocinje, da se u HNK nezna sa kojom premijerom ce se nova sezona otvoriti je isto tako jedan dokaz da smijena jednoga intendanta nesmije utjecati na kvalitetu nasega HNK jer dolazak novoga intendanta bi morala biti bolje pripljemljena bolje organizirana, profesionalna ne tako diletanticka to ne govori o velikoj kompetenciji vodecih ljudi u HNK, to steti Kazalistu i kulturi Hrvatske, jer nigdje nema kazalista koje nezna svoj repertoar za slijedeca nekoliko mijeseca, promijena intendata ne znaci da u toj kuci HNK nema i drugih sposobnih ljudi koji su isto tako sposobni i su u stanju kod takvih promijena intedanata repertoar planirati i organizirati sa postojecim i novim intendantom sve drugo je nazalost jedna jadna i slaba slika vodstva HNK u proslosti i u buducnosti, jer nova direkcija sa novim intendantom morala bi vec biti u sve ukljucena a ne pocinjati od nulnoga sata, i iz iskustva govoreci ako jedna sezona jednoga kazalista zavrsava sa jednom premijerom baleta Alisa bilo bi i tako najblize i najednostavnije sezonu poceti opet sa baletom Alisa, jer to bi bilo najeftinije i HNK nece stajati pred svojom publikom kao jedna kazalisna kuca koja nezna kuda to putovanje ide, za novu sezonu sa novim vodstvom sve najbolje HNK gdje sam i ja jedno vrijeme sa ponosom clan te kazalisne kuce i baleta HNK bio, hvala.