Izložba fotografija Mare Bratoš u Dubrovniku

Autoaktovi i duoportreti u 'Istini' iz objektiva koji bilježi ono što je skriveno

storyeditor/2022-07-13/IZ_CIKLUSA_AUTOPORTRET_S_KCERI___FROM_THE_SELF-PORTRAIT_WITH_DAUTHER_CYCLE__2021___digitalna_fotografija__digital_photograph__C_print___50_x_70_.jpg
Foto: Mara Bratoš
1/3
15.07.2022.
u 08:37

Postav koji se otvara u Umjetničkoj galeriji svojevrsni je pregled 27 godina rada

Mara Bratoš po mnogočemu je posebna kreativka na području hrvatske fotografije. Ona, naime, zna ono što mnogi ne znaju, biti u službi drugih, poštovati i u potpunosti se podrediti tuđem autorstvu.

To je proteklih godina, iz predstave u predstavu, dokazivala radeći kao službena fotografkinja HNK Zagreb. Svaki put kada su dolazile njezine fotografije, bilo je jasno s koliko pažnje prenosi ono što je najvažnije autorima predstave, ono što je ključno za svakog umjetnika koji u njoj sudjeluje.

Drugu stranu svog stvaralaštva, onu kada "služi" samoj sebi, predstavit će na velikoj izložbi u Dubrovniku, koju je znakovito nazvala "Istina".

Izložba se otvara u srijedu u 20 sati u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik i donosi svojevrsni pregled 27 godina rada ove cijenjene fotografkinje, izabrane radove iz njezinih ciklusa "Autoaktovi u šumi" (1995.), "Autoaktovi" (2005.), "Autoaktovi 2015" (2015.), "Ljubav i život žene" (2017.), "Autoportret s kćeri" (2021.) i najnovijeg "Pavla i Mara" (2022.), u kojemu je ponovno snimala duoportrete s kćeri. Koncepciju postava potpisuju sama Mara Bratoš i kustosica izložbe, ujedno i autorica teksta u katalogu Petra Golušić.

O fotografijama koje premošćuju desetljeća, među ostalim, zapisala je: "Ona fotografira sve ono potisnuto, skriveno i tajnovito. Razodijeva život sviješću o istini. Moguće je sagledavati iskonsku nužnost samopreispitivanja, proživljavanja života bez obzira na to koliko je težine ili lakoće pohranjeno u njemu. Od mlade djevojke do žene, majke; prikazuju se razna kretanja bez maske. Iskrenost prema sebi kod Mare Bratoš postaje iskrenost prema drugome.

Tijelo je izreka oslobođenog duha – apsolutne slobode u njezinoj beskrajnoj, neograničenoj oslobođenosti. Utjelovljuje se 'ne-skrivenost'. Tijelo je u radu Mare Bratoš – istina." Za posvećenog promatrača dirljivo je vidjeti s koliko ljubavi i čuvanja privatnosti Mara Bratoš fotografira vlastito dijete, a uzbudljivo način na koji tretira svoje vlastito, golo tijelo, i godine koje prolaze. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije