Mara Bratoš po mnogočemu je posebna kreativka na području hrvatske fotografije. Ona, naime, zna ono što mnogi ne znaju, biti u službi drugih, poštovati i u potpunosti se podrediti tuđem autorstvu.
To je proteklih godina, iz predstave u predstavu, dokazivala radeći kao službena fotografkinja HNK Zagreb. Svaki put kada su dolazile njezine fotografije, bilo je jasno s koliko pažnje prenosi ono što je najvažnije autorima predstave, ono što je ključno za svakog umjetnika koji u njoj sudjeluje.
Drugu stranu svog stvaralaštva, onu kada "služi" samoj sebi, predstavit će na velikoj izložbi u Dubrovniku, koju je znakovito nazvala "Istina".
Izložba se otvara u srijedu u 20 sati u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik i donosi svojevrsni pregled 27 godina rada ove cijenjene fotografkinje, izabrane radove iz njezinih ciklusa "Autoaktovi u šumi" (1995.), "Autoaktovi" (2005.), "Autoaktovi 2015" (2015.), "Ljubav i život žene" (2017.), "Autoportret s kćeri" (2021.) i najnovijeg "Pavla i Mara" (2022.), u kojemu je ponovno snimala duoportrete s kćeri. Koncepciju postava potpisuju sama Mara Bratoš i kustosica izložbe, ujedno i autorica teksta u katalogu Petra Golušić.
O fotografijama koje premošćuju desetljeća, među ostalim, zapisala je: "Ona fotografira sve ono potisnuto, skriveno i tajnovito. Razodijeva život sviješću o istini. Moguće je sagledavati iskonsku nužnost samopreispitivanja, proživljavanja života bez obzira na to koliko je težine ili lakoće pohranjeno u njemu. Od mlade djevojke do žene, majke; prikazuju se razna kretanja bez maske. Iskrenost prema sebi kod Mare Bratoš postaje iskrenost prema drugome.
Tijelo je izreka oslobođenog duha – apsolutne slobode u njezinoj beskrajnoj, neograničenoj oslobođenosti. Utjelovljuje se 'ne-skrivenost'. Tijelo je u radu Mare Bratoš – istina." Za posvećenog promatrača dirljivo je vidjeti s koliko ljubavi i čuvanja privatnosti Mara Bratoš fotografira vlastito dijete, a uzbudljivo način na koji tretira svoje vlastito, golo tijelo, i godine koje prolaze.