Jesu li zbog reklama zagrebački tramvaji izgubili svoju dušu? Mnogi tvrde da jesu jer te su reklame prekrile tradicionalnu plavu boju. No javnost sada ima prilike vidjeti nadasve uspjeli pokušaj da se izložbom umjetničkih fotografija pomire suprotstavljena stajališta jer "Fotke ZETovke" pokazuju da se iza rastera s reklamama koje obavijaju zagrebačke tramvaje krije čista umjetnost.
Autorica fotografija je Renata Svetić, poznata hrvatska modna kreatorica. Diplomirala je na TTF-u u Zagrebu, članica je HZSU, HDD-a i ULUPUH-a, a dosad je izlagala samostalno i skupno na izložbama i modnim revijama u zemlji i inozemstvu. Reklamama na tramvajima privukla ju je spoznaja da se čini kao da je riječ o dva paralelna svijeta, jer posve su drukčije vizure onih koji gledaju izvana od onih koji gledaju iznutra. Slijedeći tu ideju snimila je seriju mahom apstraktnih fotografija koje promatrača vode "iza zrcala" nečeg tako svakodnevnog kao što su reklame.
Izložba je otvorena prošli tjedan u Upravnoj zgradi ZET-a i dostupna je cijelo ljeto. Kustos i umjetnički fotograf Dalibor Slavenski definirao ju je kao "neobičan pogled s tramvajskog sjedišta na život Zagreba". Naglasio je da kadrovi vanjskog svijeta fotografirani unutar tramvaja zaista pokazuju svijet na drukčiji način:
– Umjetnica u ovom radu ekskluzivno bira rakurse bliskog kontakta, između reklamne prozorske perforacije iza koje sjedi i vanjskog svijeta koji se kroz nju, u tragovima, nazire. Već pri prvom pogledu uočava se misao vodilja i taj snažni grafički element koji, nakon što se oči naviknu na njegov crno-saćasti prikaz, prelazi u naziranje stvarnog života. Života koji je istovremeno i distorziran i omeđen vanjskom reklamom. A u tome leži i vrlo snažna poruka. Distorzija života, omeđenog putovanjem od točke A do točke B, kroz reklamni pano koji naš pogled, iz zone putnika, zamagljuje, a na van pruža poruku prolaznicima... Čitajući izložbu na taj dublji način pitamo se: je li život vani ili unutra, je li saće koje uočavamo matrica?