Senin rođendan

Bečka Opera slavi devedeseti rođendan Srebrenke Jurinac

jubilej sene jurinac
boris ščitar/pixell
23.09.2011.
u 19:23

U povodu devedesetog rođendana čuvene hrvatske operne pjevačice Sene Jurinac (rođena 24. 10. 1921. u Travniku) u Kazališnom muzeju u Beču u ponedjeljak se otvara izložba fotografija.

Na sceni bečke Državne opere nastupila je u 1268 predstava i interpretirala 46 uloga. U Beču je debitirala 1. svibnja 1945. godine kao Cherubin u Mozartovu “Figarovu piru”. Otad je u Beču tu ulogu otpjevala 129 puta, pa nije čudno da ima titulu bečke komorne pjevačice i da je počasna članica tamošnje opere. Hrvatska operna pjevačica (tata Varaždinac, majka Bečanka) Srebrenka Sena Jurinac 24. će listopada u Bavarskoj proslaviti devedeseti rođendan, a već ovog ponedjeljka u Kazališnom muzeju u Beču u 18 sati izložbu njoj u čast otvoriti će direktor bečke Opere Dominique Meyer. Sena Jurinac bila je i ostala jedna od najomiljenijih bečkih opernih pjevačica, umjetnica čije su izvedbe Mozartovih i likova Richarda Straussa proglašavane antologijskima. Ali ona je pjevala i Verdija, Glucka, Beethovena, Wagnera (i to u Bayreuthu) ,Janáčeka, Čajkovskog, Musorgskog, Puccinija...

A baš je Puccinijevom Mimi počela opernu karijeru, i to u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu 1942. godine. Stoga je uprava HNK mudro odlučila da će na Senin rođendan 24. listopada izvesti Puccinijevu operu “La Bohème”. U glavnoj ženskoj ulozi nastupa još jedna Varaždinka, Lana Kos koja je ovog ljeta imala debi u veronskoj Areni. Koliko je sada poznato, Sena Jurinac, inače rođena Travničanka, neće doći u Zagreb na predstavu zbog visoke životne dobi, kao što neće biti ni u Beču na otvorenju izložbe. No, ljubitelji njene umjetnosti, od kojih neki još pamte njen posljednji nastup u bečkoj Operi daleke 1982. godine u ulozi Maršalice iz Straussova “Kavalira s ružom”, mogu naći brojne snimke njenih opernih izvedbi. A snimala ih je s najvećim dirigentskim autoritetima prošlog stoljeća, od Karajana, Erica Kleibera do Lovre pl. Matačića. Kritika nije hvalila samo njen zvonki i pokretljivi sopran, nego i glumačko umijeće koje je kao pedagoginja prenosila i na nove generacije. Tako je i prije devet godina, na poziv Vladimira Kranjčevića, posjetila Zagreb i održala majstorski tečaj za operne pjevače. A u povijest hrvatske glazbe ta je skromna umjetnica, kojoj je bečku audiciju sugerirala Tilla Durieux, ušla i kao prva Papandopulova Sunčanica s praizvedbe 1943. godine, ali i grofica Erdödy iz prvog hrvatskog zvučnog filma o Vatroslavu Lisinskom.

Komentara 2

ON
onur
20:29 23.09.2011.

Takvih pjevača više nema...

DU
Deleted user
23:12 23.09.2011.

Trebali bismo se sjetiti i njezine tete pok. gđe Laure, ona pak je bila jedan od prvih hrvatskih sutkinja. Također jedna posebna osoba, krv nije voda. Svaka čast!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije