Velika ekonomska kriza pogodila je SAD. Nakon nje uslijedili su nemiri, ulične borbe, gladni ljudi pljačkali su trgovine, a policija je pucala u njih... Da bi stvari dovela pod kontrolu, vlada je donijela PAKT, novi način ponašanja za sve. Ali prije toga morala je pronaći zajedničkog neprijatelja. Ovog puta to su bili Kinezi i njihova sve moćnija ekonomija. Cijenu su platili Amerikanci istočnjačkog podrijetla, bez obzira na to koliko su generacija već državljani SAD-a, ali i svi oni koji su se usudili reći da to nije u redu....
To je okvir priče u romanu "Naša nestala srca" Celeste Ng (Mozaik knjiga, urednica Hana Vunić, prijevod Marin Popović, 19,90 eura). Ova distopija spremno spaja nekoliko jakih motivacijskih referenci: dolazak nacista na vlast u prijeratnoj Njemačkoj, ali i način na koji su se Amerikanci tijekom Drugog svjetskog rata ponašali prema svojim sugrađanima japanskog podrijetla.
U to autorica uvodi najmoćniji motiv, jer u njenoj priči američka vlada sustavno disidentima otima djecu, kako bi ih odgojila u drugim – domoljubnim – obiteljima, a oko tog postupka stvara gotovo neprobojni zid šutnje jer svi se boje da agenti ne dođu po njihovu djecu. Prijetnja je to koja visi nad obitelji pjesnikinje koja je u trudnoći pisala pjesme o radu u vrtu, sadnji i rastu biljaka, rastu novog života u sebi, čiji je stih "Sva naša nestala srca", postao moto pobunjenika. I kako joj sin ne bi bio odveden, ona napušta i njega i supruga...
Taj sin i ona glavni su junaci ovog zanimljivog i emotivnog romana za koji je od prve stranice jasno da ne može imati sretan kraj. Autorica na tom kraju ipak ostavlja nadu, jer baš kao što su to radili disidenti u SSSR-u, čak i kada se knjiga spali, pjesme ostaju žive dok je ljudi koji ih znaju napamet. A najstrašnija misao koja proganja čitatelja od prve do zadnje strance ovog romana jest to da živimo u svijetu u kojem su događaji koje je izmaštala Celeste Ng tek treptaj oka udaljeni od mogućnosti da postanu stvarnost. Baš tako i s istim takvim razarajućim posljedicama, dok svijet šuti i promatra.