Ostarjeli klaun šminka se prije izlaska na scenu. Djeca se igraju s dresiranim psom. Patuljak i div tuku se među pohabanim prikolicama. Krotitelj gura glavu u ralje golemog lava.
Prizori iz cirkusa, o kakvom danas znamo samo iz starih filmova, okupljeni u meditativni dokumentarac “Predstava svih predstava” redatelja Benedikta Erlingssona (Islanđanin poznat po nezavisnom hitu “O konjima i ljudima”) otkrivaju sjetnu i pomalo mračnu stranu putujuće industrije zabave s početka 20. stoljeća. Znalački odabrani kadrovi nižu se u ritmu glazbe Sigur Rosa, posebno skladane za ovaj glazbeno-dokumentarni spektakl. Zagrebačka premijera bit će večeras u 20 sati u sklopu festivala Cirkobalkana, u cirkuskom šatoru podignutom u dvorištu Pogona Jedinstvo. Teško je zamisliti bolje mjesto za poniranje u čarobni svijet cirkuskih karavana koje su često bile jedini izlaz iz okoline u kojoj su njihovi članovi odrastali.
“Predstava svih predstava” meditacija je o sasvim drugom, iako nedavnom vremenu, u kojem su politička korektnost i prava životinja imala malo utjecaja na formiranje zabave. U takvom okruženju jednakom su se atrakcijom smatrala deformirana ljudska tijela, gegovi bazirani na fizičkom maltretiranju, polarni medvjedi na biciklima, tužni i sretni klauni te vrhunski trenirani akrobati, čije se vještine u filmu također prikazuju. Projekcija u kontekstu modernog festivala cirkusa, u kojem je emancipacija itekako važan termin, nudi savršenu priliku za razmatranje stogodišnje povijesti razvoja onoga što do danas nazivamo umjetnošću cirkusa. Na istom mjestu i u isto vrijeme sutra će igrati glazbeni dokumentarac “Moj svijet je naopačke” o Ježeku, umjetniku kojeg su smatrali slovenskim Charliejem Chaplinom.