PREMIJERA "KOLO" PETRA HRAŠĆANEC I SAŠE BOŽIĆA

Dekonstrukcijom folklora kao istraživanje tradicije i sadašnjosti

Premijera predstave Kolo
Foto: Zagrebački plesni centar
21.11.2019.
u 23:20

Za odličan dojam uz autore su u prvom redu zaslužni izvođači koji su se bez ikakvih ograda dali u ruke svojoj koreografkinji.

Nevjerojatno zabavno i domišljato. To je u jednoj rečenici opisano "Kolo", novi projekt koreografkinje Petre Haršćanec i dramuturga i  redatelja Saše Božića, uhodanog kreativnom dvojca koji voli iznenađivati publiku. A da će u "Kolu" iznenađenja i te kako biti svjedočila  je već i najava predstave, jer u ovoj plesnoj predstavi ne samo da su glumci ravnopravni sudionici svih zbivanja na sceni, već u njoj nema autora glazbe. 

Odgonetka je jednostavna, glazbe, naime uopće nema. "Kolo" se pleše tek u ritmu pokreta, disanja, kucanja srca, topota nogu, udarca tijelo u tijelo... uz pokoji povik na koji smo navikli kada gledamo folklor. I zato kada na samom kraju predstave, kao iz velike daljine, i sasvim tiho, odjekne glas Boba Dylana to je samo potvrda je da je ovo kolo ipak nešto sasvim drugačije.  

Autori  u ovoj predstavi, koja je nastala u koprodukciji umjetničke organizacije de facto i Lada, Ansambla narodnih pjesama i plesova Hrvatske, istražuju tradiciju, njen odjek u današnjici, njene ostatke ili, možda ipak, temelje. Zanima ih: što je ostalo od tradicije, prepoznajemo li je uoće danas, je li ona tek relikt kojem se podsmijehujemo ili je riječ o nečemu što prepoznajemona prvi pogled na prvu pruženu ruku i prvi napravljen korak. Alat kojim traže odgovore na postavljena pitanje je  svojevrsna dekonstrukcija folklora. Ono što je u narodnim plesovim smislena pozicija, zajedništvo ansambla, postura tijela pojedinca, ovdje je svedeno na pojedinačne sekvence pokreta koji se zatim, baš poput nekih neobičnih lego kockica, slažu u novu cjelinu. 

Dojam je nevjerojatno začudna predstava, koja funkcionira na nekoliko različitih razina, a koja osim tradicije i u njoj ukorijenjenih međuljudskih odnosa, koji kao da su se također izgubili u današnjici, istrauje i različite aspekte izvedbene umjetnosti, što je tema kojom se Saša Božić, uporno i dosljedno bavi iz predstave u predstavu. 

Za odličan dojam uz autore su u prvom redu zaslužni izvođači koji su se bez ikakvih ograda dali u ruke svojoj koreografkinji. Oni su glumci: Jelena Miholjević, Livio Badurina i Nikša Butijer, koji se doista naradi u ovoj predstavi, zatim plesači suvremenog plesa: Ema Crnić, Una Štalcar Furač i Šimun Stankov, te dvije članice ansambla Lado: Klara Kašnar i Ana Drobina. 
 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije