U svijetu, Europi i regiji danas nema dovoljno ljudi koji bi se na pravi način pozabavili Ivanom Generalićem, rekao je bivši ravnatelj Muzeja grada Koprivnice Marijan Špoljar objašnjavajući zašto su priloge u zborniku radova o Generaliću napisali samo domaći stručnjaci. Zbornik jučer predstavljen u muzeju Mimara u Zagrebu kruna je predlanjskog skupa održanog u Hlebinama u povodu stote obljetnice Generalićeva rođenja. Predstavljanje u Mimari održano je pred restauriranom Generalićevom slikom “Požar” iz 1937. koja će, kako je to obećala ravnateljica Hrvatskog muzeja naivne umjetnosti Mira Francetić Malčić, naći svoje mjesto u tom gornjogradskom muzeju.
Recezent Zbornika Frano Dulibić rekao je da je u zadnjih dvadeset godina naiva u Hrvatskoj zapostavljena, ali da ova knjiga to ispravlja. Drugi recenzent, akademik Tonko Maroević istaknuo je da
su za njega naiva i Nove tendencije komplementarne, ali i da je fenomen naive u nas bio i precjenjivan i potcjenjivan. Za Generalića, Maroević je rekao da zaslužuje posebno mjesto u analiziranju naivne umjetnosti. Opsežni zbornik donosi bogatu građu o Generalićevu djelu, ali i životu, pa tako i detalje o njegovu hapšenju u vrijeme Kraljevine Jugoslavije, ali i o tome kako su čuveni Jelenski sva- završili u privatnoj zbirci u Šestinama, o čemu je pomalo detektivsku istragu provela Dorotea Jendrić.