Velika američka diskografska kuća ovog je ljeta sljedećim riječima na tržište ispratila jedno od svojih novih izdanja:
“Navona Records ponosno predstavlja ‘Četiri godišnja doba’ za tri klavira hrvatskog pijanista i skladatelja Mateja Meštrovića, u energičnoj transkripciji koja poput vihora donosi novo čitanje Vivaldijevih ‘Četiriju godišnjih doba’. Zajedno s Matijom Dedićem i Hakanom Alijem Tokerom na tri klavira (i harmonici), Meštrović temeljito preispituje Vivaldijeve koncerte, a njegov rad je puno više od obične transkripcije. Meštrovićeva radikalna obrada prerasta u gotovo potpuno novo djelo.”
Tko nije čuo Meštrovićev rad i izvedbu s još dvojicom virtuoza, od kojih je svaki unio najbolji dio sebe i svog umijeća, mogao bi pomisliti da je to još jedan uobičajeno bombastičan propagandni tekst. Ali, vulkansku snagu Meštrovićeve obrade prepoznao je ovih dana i veliki žiri, sastavljen od stručnjaka i ljudi izravno uključenih u glazbeni biznis u SAD-u, pa je album nagrađen dvjema srebrnim medaljama Svjetske glazbene nagrade (Global Music Awards).
Album se probio na top-liste najslušanijih na globalnim platformama kao što su Spotify i iTunes, a izvještaji o emitiranju na radijskim postajama stižu sa svih strana svijeta, od SAD-a, preko Južne Afrike do Hong Konga.
– Naravno da sam sretan, ponosan i zadovoljan, sam sebi ponovno sam visoko digao ljestvicu i sve mi je to super, ali ja uopće nisam lik za uživanje na lovorikama. Sve je to sjajan poticaj da nastavim dalje, a ideja i planova imam za barem tri sljedeće godine intenzivnog i napornog rada – kaže Meštrović.
Koncerti u četiri HNK
Ono što slijedi i što mu je u ovom trenutku najvažnije jest promocija albuma pred hrvatskom publikom. Meštrović uvijek misli veliko, tako si je i otvorio vrata svijeta.
I zato album Četiri godišnja doba neće imati u Hrvatskoj jednu, nego četiri promocije, četiri koncerta u četiri HNK: 15. listopada u Zagrebu, 16. listopada u Rijeci, 18. listopada u Splitu i 20. listopada u Varaždinu.
Triju Meštrović – Dedić – Toker pridružit će se izvedbama svojih skladbi poznati američki glazbenik i skladatelj Matthew Mayer.
Osim toga, na koncert u Zagreb, za koji Meštrović najavljuje i osobito spektakularnu režiju, stiže i Bob Lord, direktor i vlasnik tvrtke Parma Recordings u čijem je vlasništvu i Navona Records. I sam glazbenik, aranžer i producent s golemim iskustvom, Lord je ozbiljan čovjek koji je prije nekoliko mjeseci iz Praga, gdje je snimao Prašku filharmoniju za jedan od brojnih projekata svoje diskografske kuće, došao na jednu večer u Zagreb samo zato da i osobno upozna i porazgovara s tim luckastim Hrvatom Meštrovićem i vidi što stoji iza glazbe koja mu se već jako svidjela i sveg tog “ludovanja” na društvenim mrežama.
Već ima novi aranžman
– Razgovarali smo do kasno u noć i siguran sam da ćemo, osobito nakon zagrebačkog koncerta, imati još mnogo novih zajedničkih planova – rekao nam je Meštrović o susretu s Bobom Lordom, i te kako utjecajnom figurom američke glazbene industrije.
A u međuvremenu Vivaldi ostaje očito neiscrpna inspiracija Meštroviću, koji je napisao i novi, po vlastitom mišljenju, još “luđi” aranžman popularnih baroknih koncerata, koji će predstaviti u Hrvatskom glazbenom zavodu 14. studenog sa sjajnim austrijskim violinistom Jurijem Revičem te Hrvatskim komornim orkestrom pod ravnanjem Mirana Vaupotića, koji će večer upotpuniti i izvedbom Četiriju godišnjih doba Astora Piazzole.