Kazalište Komedija

Gotovčev “Đerdan” izdržao je test vremena i razveselio publiku

'24.11.2010. Zagreb - Kazaliste Komedija, proba nove predstave Derdan. Photo: Anto Magzan/PIXSELL'
'Anto Magzan/PIXSELL'
28.11.2010.
u 18:15

Praizvedbu glazbenog igrokaza “Đerdan” Jakova Gotovca prije točno 55 godina režirao je Tito Strozzi, a taj komad živi i danas

Praizvedbu glazbenog igrokaza “Đerdan” Jakova Gotovca prije točno 55 godina režirao je Tito Strozzi. A Gotovčev Mali Ero dočekao je u Komediji šestu premijeru, izdržao test vremena, a uskoro će ga populističko kaptolsko kazalište izvesti i dvjestoti put.

Prvorazredni vokali

Tko će danas htjeti pogledati djelo koje ima naivnu fabulu, ali i obilje dobre glazbe? Pa svi oni koje opušta hrvatska raskošna tradicija i koji vole uživati u prvorazrednim vokalima kojima Komedija obiluje. Odnosi se to na već potvrđenog Đanija Stipaničeva u tenorskoj ulozi Ive koji treba izbjegavati forsiranje visokih tonova, ali i na studenticu pjevanja Anu Zebić koja mnogo obećava.

Valja posebno pohvaliti i glumu i zapjev Dražena Bratulića, živopisnog Ervina Baučića, ali i cijeli ansambl kojim je dirigirao Krešimir Batinić. Redatelj Richard Simonelli s pravom je izbjegavao eksperimente i zadržao scenografiju pokojnog slikara Josipa Generalića. A za kostime koji u folklornoj priči imaju važnu i ne samo likovnu ulogu pobrinula se još jedna cijenjena veteranka, Ljubica Wagner.

 

Zdravo muško ojkanje

Spektakularnosti izvedbe na u osnovi skučenoj Komedijinoj sceni doprinijeli su i članovi folklornog ansambla I. G. Kovačić čije je djevojačko i završno kolo koreografirala Jasenka Blažeković, a koreografiju neizbježnog ciganskog plesa potpisuje Dinko Bogdanić. Kako se ovih dana sve u šesnaest, i to vrlo uspješno ojkalo i u dalekoj Keniji, na porciju muškog zdravog pjevanja u Gotovčevoj majstorskoj stilizaciji valja ovih predblagdanskih dana otići i do stare dobre Komedije.

 

"Đerdan" na teme Dinka Šimunovića

Gotovčev je Đerdan praizveden točno 20 godina nakon poznatog Ere s onoga svijeta. I dok je kod “velikog” Ere Gotovac upotrijebio libreto Milana Begovića, kod “malog” se koristio motivima Dinka Šimunovića, pri čemu mu je pomogao C. Jakelić. I premda radnja opisuje događaje s polovice 19. st., sličnost s današnjicom Đerdanu se ne može poreći. I danas tinja sukob između idealizirane tradicije i nakaradne suvremenosti.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije