Hrvatska književna scena ponovno se užarila. Pitanje broj jedan postalo
je hoće li Nives Celzijus, autorica autobiografije “Gola
istina”, koje je prodano više od 40.000
primjeraka, doista dobiti Kiklopa za hit godine na pulskom sajmu knjiga
u prosincu?
Stalna gošća hrvatskih žutih tiskovina tako bi naslijedila
Slavenku Drakulić, koja je lani dobila Kiklopa za hit godine za roman o
slikarici Fridi Kahlo. Evo što o kiklopovki N. Celzijus
misle čitani hrvatski autori.
– Tko je Nives Celzijus? – pita se Daša
Drndić, dobitnica Kiklopa za roman “Sonnenschein”,
koji će objaviti i francuski Gallimard.
A Renato Baretić, koji je za “Osmog povjerenika”
osvojio sve domaće nagrade koje je mogao osvojiti, ima drukčiji stav.
– Ne samo što nisam čitao “Golu
istinu” nego je nisam ni vidio u izlozima knjižara. Valjda
zato što se tako brzo i masovno prodaje. O sadržaju mi nije
moguće suditi, ali ako je kriterij za hit godine samo broj prodanih
primjeraka, ta knjiga ima pravo biti u konkurenciji i osvojiti Kiklopa.
Svaki drugačiji stav čini mi se licemjernim – kaže Baretić.
“Golu istinu” nije čitala ni sveučilišna
profesorica i uspješna autorica Julijana Matanović. Ona
ističe da često stavlja ruku na onaj dio monografije Stanka Lasića o
Mariji Jurić Zagorki u kojoj se profesor zalaže za toleranciju na sceni
i za supostojanje različitog.
– Riječ hit ispred sebe nema nikakav zahtijevajući
kvalifikativ. Sada ću biti pakosna pa ću samo dodati da je
došlo vrijeme da i momci književnici iz polemike koju je uz
pulski sajam pokrenulo nepozivanje Vedrane Rudan i Arijane Čuline sada
kažu da su pogriješili, nisu znali kakva nas vremena očekuju
– smatra J. Matanović.
“Golu istinu” nije čitala ni Arijana Čulina, koja
je prodala sedamdesetak tisuća primjeraka knjige
“Što svaka žena triba znat o onin
stvarima”.
– Tada su na mene osuli drvlje i kamenje, a narod je knjigu i
čitao i kupovao. To mi nije smetalo jer mi je pisanje hobi.
“Golu istinu” nisam čitala jer me ne zanima ta
vrsta literature ni život dotične gospođe – kaže A. Čulina.
Direktorica pulskog sajma knjiga Magdalena Vodopija smatra da je za hit
godine važna i čitanost knjiga pa broj prodanih primjeraka nije i ne
može biti presudan.
– Najvažnije je da ovaj medijski pritisak ne utječe na rad
agencije Puls – drži M. Vodopija.
KNJIŽEVNOST Je li više od 40 tisuća prodanih primjeraka dovoljno za Kiklopa?