Novo u Gavelli

Iz Čehovljevog Platonova nestale emocije,ali i gluma

Bojana Gregorić Vejzović i Živko Anočić u sceni koja prethodi njezinu skidanju
arhiva VL
22.04.2012.
u 15:06

Živko Anočić u drugom činu – činu pijanstva i raspada – zvuči kao karikatura Gorana Bare, dok je redatelj Filipu Šovagoviću dopustio da cijelo vrijeme “fuflja” baš kao da glumi gospodina Zadru iz “Naše male klinike”

Ona ga ponudi cigaretom. On ustaje, prilazi joj, iz tabakere u njenoj ruci uzima cigaretu. I dok mu ona pruža upaljač, on je jednom rukom privlači sebi i, držeći cigaretu u ustima, na njenoj u njenim ustima pripali svoju. Intimnost tog prizora u trenutku gledatelju objasni sve jer naoko nevina scena događa se u velikom društvu koje opušteno uživa na ladanju.

Mirisalo je na hit

Na nesreću, tu smo scenu vidjeli na probi na koju su kazalište Gavella i gostujući redatelj Samo M. Strelec pozvali novinare. I tada, deset dana prije premijere, Čehovljev Platonov (potpomognut renomeom što ga je redatelj stekao u toj istoj Gavelli radeći “Četiri sestre”) “mirisao” je na kazališni hit. No što se dogodilo na premijeri? Od te scene, u kojoj su cigarete u rukama, a ne ustima, kao da je sve krenulo nizbrdo. Od divnog Čehovljeva teksta, iz kojeg je doslovno izbačen društveni kontekst, malo je što ostalo. Toliko malo da su čak i glumci koji su nekad glumili u istom komadu u stanci predstave komentirali kako ne prepoznaju ovog Platonova.

I doista ga je bilo teško ne samo prepoznati nego i pratiti. Priča koja je trebala biti sažeta (drama u izvornom obliku traje osam sati) na odnos Platonova i njegovih žena, na strast koja razara, izgubila se u hrpi pirotehničkih efekata koji kao da su sa scene prognali i glumu i emocije, pa čak i smisao.

Gospodin Zadro

Tako Živko Anočić u drugom činu – činu pijanstva i raspada – zvuči kao karikatura Gorana Bareta, dok je redatelj Filipu Šovagoviću dopustio da cijelo vrijeme “fuflja” baš kao da glumi gospodina Zadru iz “Naše male klinike”. I to je tek dio problema ove predstave u kojoj čak ni scena gole Bojane Gregorić Vejzović ne uspijeva prijeći rampu. To je tek scena lijepe gole žene, a ne očajni potez ostavljene žene. U tako rascjepkanom Čehovu malo je glumaca koji su se uspjeli snaći.

Najbolje role svako pripadaju Dijani Vidušin i Hrvoju Klobučaru, jer njima smo vjerovali, te Svenu Šestaku u gotovo pa minijaturi.

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije