Tišina je vladala na prvom katu Klovićevih dvora kad su Dragutin Matas, šef tehničke službe, i njegov pomoćnik otvarali višeslojni sanduk s čuvenim Picassovim portretom Dore Maar koji je trebalo pokazati pozvanim novinarima i snimateljima kao znak da punom parom teku pripreme za izložbu pariškoga Picassova muzeja u Zagrebu. Čak pet zaštitnih slojeva skinuto je prije negoli je izronio poznati portret Dore Maar iz 1937., snažnih boja. Tek se tada začuo žamor i krenula su pitanja o izložbi i tehničkim pojedinostima. Uz našu tehničku ekipu, bili su tu ravnateljica Klovićevih dvora Marina Viculin, kustosica za skulpture iz pariškoga Picassova muzeja Virginie Perdrisot, medijator Tommaso Benelli i glavni tehničar Vidal Garrido.
Pomno tražili oštećenja
Sliku su položili na stol, a nad nju se s ručnom svjetiljkom nagnula kustosica Perdrisot ispitujući stanje djela. Svaku sliku prati popis s opisom stanja slike, tako da se dobro zna ako dođe do promjena tijekom transporta. Svaka se slika tako pomno ispituje, nakon čega se potpisuje zapisnik. Marina Viculin potpisala ga je jučer za portret Dore Maar koji je izabran za glavni vizual izložbe \"Remek-djela iz Muzeja Picasso, Pariz\" u Klovićevim dvorima. Autorica i kustosica izložbe koja se otvara 23. ožujka direktorica je pariškoga Muzeja Picasso. Svoj će dio posla Anne Baldassari početi 18. ožujka, a nije jedina koja tek treba stići iz Francuske. Dolazi – za svaki slučaj – i restauratorica Claire Bergeaud iz Pariza.
Kustosica za skulpture Virginie Perdrisot pratila je Picassove izložbe i na njihovu dosadašnjem putu – i u Hong Kongu, posljednjoj postaji prije Zagreba u kojem završava kružno putovanje izložbe prije negoli se djela vrate u obnovljeni matični muzej u čijem će novom postavu tada stajati dvostruko više radova. Pariški Musée national Picasso ima najvredniju zbirku među svim muzejima.
Picasso se i bez toga gleda s uzbuđenjem. I ravnateljica Viculin priznaje da, koliko se god puta našla pred Picassom, svaki je susret izuzetno dojmljiv. Tijekom cijelog tjedna, jednako kao i kutija s portretom Dore Maar, pomno će se otvarati i ostali radovi, desetak kutija dnevno.
– Neke su slike prije bile zarolane, postojala su puknuća koja su bila vidljiva, ali su naknadno restaurirane. Te su slike lijepljene na nova platna, zaštićene su i konzervirane, no sva su oštećenja zabilježena i ona se prate – rekla je ravnateljica Marina Viculin i dodala da, koliko god se slike čuvale, oštećenja uvijek mogu nastati jer su neka djela imala buran život prije nego što su se počela čuvati i restaurirati. Svaki je transport za umjetninu određen šok pa su one zaštićena u posebnim okvirima, sanducima, neka se djela voze u klimatiziranim sanducima, a druga u klimatiziranim vozilima. Oštećenja su uvijek moguća unatoč svim mjerama opreza.
– Ovo je prva retrospektivna izložba Pabla Picassa u Zagrebu i široj regiji, tako velika i sveobuhvatna – istaknula je Marina Viculin i dodala da su joj kolege iz Francuskog instituta otkrili da je već 1930. godine jedno Picassovo djelo bilo u Zagrebu, u sklopu izložbe francuskog slikarstva.
Najstarija slika iz 19. st.
Likovna vrijednost kolekcije koju ćemo vidjeti u Zagrebu je neprocjenjiva, a njena tržišna vrijednost procjenjuje se na 670 milijuna eura. Upravo zbog toga pojačan je sigurnosni nadzor u Klovićevim dvorima. Senzaciju će svako izazvati najstarija slika koja će se moći vidjeti, nastala krajem 19. stoljeća kad je Picasso imao 14 godina.
Plakatna kampanja počela je u petak 7. ožujka po cijeloj državi i regiji. Sve u svemu, Picassova izložba u Zagrebu oglašava se na čak deset tisuća plakata. Izložbu čini 56 slika i skulptura te četrdesetak fotografija i dokumenata.
Projekt stoji oko 9 milijuna kuna, još je jednom potvrdila ravnateljica Klovićevih dvora Marina Viculin.
naletila sam na plakat za izložbu u gradu,portret Dore Maar,mislim i zurila u njega 5 minuta,nastavila sam dalje kao napunjena energijom.Ljudi idite vidjeti izložbu i odvedite djecu da je vide,malo je ovakvih prilika za uživati u ljepoti i emociji ulovljenojoj u kvadratu platna.