Interaktivna izložba

Najposjećenija hrvatska izložba demantirala loše pokazatelje Eurostata o Hrvatima kao ljubiteljima kulture

Izložba Croatia je Hrvatska
Foto: Promo
1/2
10.11.2017.
u 17:02

Izložba Croatia je Hrvatska srušila sve rekorde posjećenosti

Prema podacima Eurostata, statističkog ureda Europske unije, Hrvati se nalaze ispod prosjeka po posjećenosti kulturnih događanja. U ovome dijelu Europe kulturne sadržaje najviše konzumiraju Slovenci, dok su na europskoj razini apsolutni pobjednici Islanđani sa čak 90 posto posjeta godišnje. S druge strane, Hrvatska je na dnu ljestvice sa skromnih 37 posto stanovnika koji posjete neki kulturni događaj, u odnosu na prosjek Europske unije koji iznosi 64 posto. Ipak, kao pozitivan primjer u ovome negativnom trendu koji je vladao proteklih godina, ističe se upravo završena multimedijska i interaktivna izložba „Croatia je Hrvatska“, koju su u zagrebačkom tunelu Grič organizirali Croatia osiguranje i Turistička zajednica Grada Zagreba.

Riječ je o izložbi koja je razbila predrasude o Hrvatima kao naciji koja je nedovoljno zainteresirana za kulturu i povijest, budući da je privukla rekordnih 100.000 domaćih i stranih posjetitelja u samo 45 dana. Postavši najposjećenijom izložbom godine dokazala je da standardni povijesni sadržaj predstavljen na neuobičajen, zanimljiv i interaktivan način može zainteresirati građane različitih generacija. Svojim neobičnim postavom, interaktivnošću – gdje su sami posjetitelji mogli izlagati svoje obiteljske uspomene te drukčijim pogledom na hrvatsku povijest zainteresirali su, ne samo domaću publiku i zagrebačke turiste, već su privukli pohvale i mjerodavnih svjetskih institucija.

„Izložba Croatia je Hrvatska predstavlja nesvakidašnji projekt koji je uspješno spojio kulturu i znanost te gospodarstvo i turizam. Lakši i pojednostavljeni pregled povijesti kojeg je na vrlo intrigantan način omogućila izložba dobar je temelj za razumijevanje prošlosti, što ujedno predstavlja osnovni preduvjet razumijevanja sadašnjosti i gradnje budućnosti“, rekla je pomoćnica ministrice kulture, doc. dr. sc. Iva Hraste Sočo.

Foto: Promo

Osim što je prikazala isprepletenu povijest Zagreba, Hrvatske i najstarije nacionalne osiguravateljne kompanije Croatia osiguranja u posljednje 133 godine, izložba je omogućila svim građanima sudjelovanje u kreiranju njezina sadržaja, a odaziv je bio rekordan. Čak 5.370 fotografija građani su ustupili za potrebe izložbe, a na samoj izložbi su mogli sudjelovati u pokusima Nikole Tesle, posjetiti originalni plesnjak iz šezdesetih godina, proći kroz sklonište iz Drugog svjetskog rata, ali i uputiti poruke za budućnost.

„Kao jedan od interesantnijih elemenata ove atraktivne izložbe svakako bih izdvojio njezinu temeljnu postavku, odnosno činjenicu kako je službena povijest jednako važna kao i ona mala, osobna povijest običnih ljudi. Posebnost je izložbe upravo njezina poruka čitavom društvu o potrebi jedne vrste povezivanja, suosjećanja, čak konsolidacije oko toga da su svi akteri u društvu važni sa svojim povijestima“, istaknuo je istaknuti hrvatski teoretičar dizajna prof. dr. sc. Feđa Vukić.

Kako je ova izložba obilježila kulturnu sezonu grada te podigla razinu svijesti kod građana o kulturi slaže se i povjesničar umjetnosti Igor Zidić. “Nadam se da je izložba Croatia je Hrvatska zainteresirala javnost za buduće izložbe i slične kulturne događaje. Drago mi je da je izazvala velik odjek u javnosti jer smatram kako su kultura i sve aktivnosti povezane s njom odraz identiteta jednog naroda kojeg nikako ne smijemo zanemariti” rekao je Zidić.

Predsjednik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, akademik Zvonko Kusić posebno se osvrnuo na njezin edukativan karakter. „Izložbe ovakvog tipa imaju neprocjenjivu edukativnu vrijednost. Posebnost ove izložbe svakako je u njezinoj inovativnosti, spoju tehnologije i klasičnog načina predstavljanja eksponata. Cilj kulture općenito, a potom i izložbe kao jednog vida njezine promocije, trebao bi biti poticanje i razvoj kritičkog mišljenja stanovništva te davanje drugačije perspektive o nekoj temi što je ova izložba svakako i uspjela.“, naglasio je akademik Kusić.

Dakle, očito su nužne kreativnost i inovativnost u načinu prezentacije ponude kulturnih sadržaja, što je ova izložba koju produkcijski potpisuju prof.dr.sc. Božo Skoko, Davor Bruketa i Damjan Geber, njihovi timovi iz Millenium promocije, Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, kao i kustosi Hrvatskog povijesnog muzeja, potvrdila.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije