izložba

Izložba “Krist - žrtva iz ljubavi” u Gliptoteci HAZU

šepat
vl
04.04.2010.
u 14:03

Ovih uskrsnih dana imeđu programima Pasionske baštine zanimljivošću se ističe izložba “Krist - žrtva iz ljubavi” zagrebačkoga slikara i kipara Zvonimira Šepata postavljena u Gliptoteci HAZU.

 

Ovih uskrsnih dana imeđu programima Pasionske baštine zanimljivošću se ističe izložba “Krist - žrtva iz ljubavi” zagrebačkoga slikara i kipara Zvonimira Šepata postavljena u Gliptoteci HAZU. Dosad najveće, nacjelovitije javno Šepatovo predstavljanje na samostalnoj izložbi objedinilo je sakralne crteže starijega datuma i novije skulpture modelirane u bijeloj i crvenoj terakoti, a novost je oblikovanje u mramoru. To su veoma posebne kreacije i predstavljaju sažetak umjetnikova likovnoga djelovanja posljednjih desetljeća. Likovi i figure svetaca naslućuju da se ljudsko tijelo skriva ispod tkanine fino modeliranih nabora gotovo impresionističkih treptaja.

 - Upoznao sam draperiju do posljednjega detalja, jasno mi je kako se slažu i padaju nabori, što se događa kad je tekstil deblji ili tanji, kako se ponaša na tijelu i oblikuje idealiziranu formu, rekao nam je Zvonimir Šepat. Stoga ne čudi da se među naborima draperije osluškuje tijelo prekriveno s perfektno izglancanim materijalom, posebice kad je riječo bijeklom mramoru koji je gotovo prognan iz kiparskih radionica suvremenih kipara.

 Prema riječima akademika Josipa Bratulića, Šepat nas uči da kroz koprenu gledamo i slutimo lik Kristov. Za to unutarnje gledanje imamo u našem jeziku pravu riječ: zrenje. To znači da možemo očima duha gledati u dubinu stvari i postojanja, zaključuje Bratulić.

 Kristova muka jedna je od stalnih tema koju je autor do majstorstva razvio u serijama crteža. Upravo ova izložba pokazuje kako je istu temu moguće “prevesti” u treću dimenziju, u terakotni zemljani ili kameni volumen.

 Krist je Šepatov orijetir, kiparski impresivan kad je riječo tjelesnom, u figuraciji koju je podredio svojemu osobnom shvaćanju. Posebno je kiparski rukopis ovoga autora dojmljiv u mramoru, u zaglađujenim plohama vrhunske finoće. Umjetnik poštuje tradiciju, a umjetničku formu sljubio je sa svojom istinskom religiznošću. Da može povezati religioznu temu i sadašnjost, poklazao je i na velikoj kompoziciji Posljednje večere gdje su suvremenici zauzeli mjesta apostola.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije