Iako je dodjela 96. Oscara na rasporedu tek u ožujku iduće godine, predviđanja, ali i nadmetanja već su odavno počela. Prijave za prestižnu kategoriju najboljeg stranog filma zaključuju se s krajem listopada, no brojne zemlje diljem svijeta Američkoj akademiji već su poslale svoje kandidate. Hrvatska na najveće filmsko natjecanje, nedavno je objavljeno, tako šalje sjajne "Tragove" Dubravke Turić, ali nažalost svima je jasno da male kinematografije s ograničenim budžetima za promociju u utrci za zlatni kipić gotovo pa nemaju šanse.
No, ne bi to bili Oscari da već nije iskrsnuo i koji skandal, pa je tako filmski svijet iznenadila francuska nominacija "La Passion de Dodin Bouffant" ilitiga "The Taste of Things" vijetnamsko-francuskog redatelja Trầna Anha Hùnga, povijesna drama s Juliette Binoche i Benoîtom Magimelom u glavnim ulogama.
Naime, mnogi su očekivali da će Francuska ove godine odabrati "Anatomie d'une chute", odnosno "Anatomy of a Fall" redateljice Justine Triet, sudsku triler-dramu o njemačkoj spisateljici Sandri (Sandra Hüller) uhićenoj za ubojstvo svog muža u Francuskoj. Svoju nominaciju je zdravo za gotovo očigledno shvatila i sama Triet, sudeći prema ljutitom postu na Instagramu povodom objave da njen film ipak neće na Oscare.
"Kako ne bi riskirala da zaista dobije Oscar za najbolji strani film, Francuska je odabrala ne nominirati 'Anatomy of a Fall' (dobitnika Zlatne palme i box office hit s gotovo milijun prodanih ulaznica), nego jedan od najdosadnijih filmova s Cannesa. Možda je to prevelika čast za jednu ženu redateljicu?" napisala je ogorčena Justine Triet, koja smatra da joj je nominacija izmaknula zbog pasioniranoga govora protiv francuskog predsjednika Emmanuela Macrona koji je održala u Cannesu.
Istina, "Anatomy of a Fall" nahvalili su i publika i kritičari, a na francuskim kinoblagajnama uprihodio je više od 5 milijuna dolara. No, mnogi smatraju da njen film jednostavno nije dovoljno "francuski" da bi zaslužio nominaciju za najbolji strani film, s obzirom na to da je glavna junakinja Njemica, a većina dijaloga na engleskom jeziku. Pojavili su se i navodi da je Triet to lukavo isplanirala kako bi njen film postao tzv. mamac za Oscare i Akademijine američke glasače koji, dobro je poznato, nisu baš veliki ljubitelji "titlova".
Uz to, da Francuzi (barem u novije vrijeme) nemaju prevelikih problema s nominiranjem žena, odnosno redateljica, dokazuju i prethodna dva njihova oskarovska kandidata – "Saint Omer" Alice Diop te "Titane" Julie Ducournau. Međutim, u današnjoj klimi neiskrene jednakosti i političke korektnosti Francuzima je možda bilo važnije da prvi put u povijesti pruže priliku vijetnamskom redatelju kao što je Trần Anh Hùng. I daleko od toga da je njegov film loš – iako je Triet osvojila Zlatnu palmu, za koju je on također bio nominiran, Hùng je ipak u Cannesu proglašen najboljim redateljem. No, kako će "The Taste of Things" proći među publikom, doznat ćemo tek početkom studenoga, kada mu slijedi kinopremijera.