LISINSKI

Koncertna izvedba 'Lastavice' u Puccinijevoj jubilarnoj godini

30.11.2008.
u 17:02

Već je gotovo sigurno da će Nikša Bareza, šef dirigent Simfonijskog orkestra HRT-a, trenutačno najboljega u nas, poučno posegnuti za manje poznatim djelima otvarajući pomalo zapuštene i zaboravljene stranice nota velikih majstora.

Puccinijeva večer za ciklus Lisinski subotom bila je još jedan domaći prilog obilježavanju 150. obljetnice majstorova rođenja. I na tragu svjetskih trendova u njezinu je središtu bila koncertna izvedba majstorove opere Lastavica, La rondine.

Salonski sadržaj
Riječ je o operi salonskoga sadržaja o pariškoj kurtizani koju napušta njezina prava ljubav pomalo nalik opereti, koja se na scenama ponovno pojavila osamdesetih godina, a ove je Puccinijeve obljetničke godine pravi hit u svijetu do neke sljedeće prigode.

Lastavica je bila namijenjena Beču, u kojem su stolovali Franz Lehar i Johann Strauss, mlađi, a majstorski sročen “bečki štih” o tome će i posvjedočiti. No, za nevolje Prvog svjetskog rata Lastavica je praizvedena godine 1917. u mirnijem Monte Carlu.

Izvedbi Lastavice prethodio je i Preludij drugome činu opere Manon Lescaut, koji skladatelj nikada nije uvrstio u operu te operno intoniran Motet u čast blagdana sv. Paolina koji grad Lucca slavi kao svojega zaštitnika – u kojemu je uz bujni i zvučni Zbor HRT-a (zborovođa Luka Vukšić) hrabro kao solist sudjelovao Boris Martinović. Elastičan i transparentan orkestar i vrstan Zbor bili su potpora mnogobrojnim solistima.

Moćna Magda
Gostujućim solistima, razmahanoj albanskoj sopranistici moćna i lijepa glasa Emanueli Jaho u glavnoj ulozi Magde i pouzdanu meksičkom tenoru Arturu Chacon-Cruzu, njezinom ljubljenom Ruggeru, koji je na kraju napušta, odlično su parirali sobarica Lisette Ivane Kladarin i Domagoj Dorotić, više nego obećavajući mladi tenor kao pjesnik Prunier, uz pouzdanog Tomislava Bekića (Magdin ljubavnik Rambaldo Fernandez) te tri iznimne prijateljice Mariju Kuhar, Moniku Cerovčec i Martinu Gojčetu-Silić te mnoge manje uloge.

Čini se da je dostojnoj izvedbi, glazbenoj priči na razmeđu opere i operete samo nedostajala scena.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije