Malo je bilo smijeha u zagrebačkom HNK na spomen korupcije. A gangsteri iz Chicaga, koje je svojedobno alegorijski opjevao i Jura Stublić, pokazali su da znaju kako se to radi – u dubokoj vezi s moćnicima, pretendirajući na osvajanje apsolutne vlasti.
Čavajda na štakama
Očito je da je gledateljima već preko glave stvarnosti u kojoj žive, tako da nitko više nema ni volje niti snage sličnoj se priči smijati u kazalištu. A priča je “Cabaret Brecht – Zadrživi uspon Artura Uija”, ovoljetna premijera Kazališta Ulysses, prvi put izvedena 22. srpnja na tvrđavi Minor na Malom Brijunu. U nedjelju ju je ansambl igrao u čak dva termina, što je za fizički zahtjevan komad očito bilo previše. U izvedbi u 21 sat bilo je očito da nedostaje “force”, neki su glumci bili umorni do nerazumljivosti, posebno na samom početku predstave u uvodnim songovima.
Predoslovna Udovički
Najteže je bilo Mislavu Čavajdi zbog ozljede koljena koju je zadobio još pripremajući dubrovačkog Edipa. Glumio je na štakama koje su zgodnom rekviziterskom intervencijom postale strojnica. A Brecht se pokazao velikim izazovom za Ulysses. Režija Lenke Udovički naglašava sve što priču iz 1941. godine, koju Brecht piše o dolasku Hitlera na vlast, veže s našim aktualnim trenutkom. Na trenutke je predoslovna, na granici dociranja. Na žalost, i sami dobro znamo gdje i kako živimo.