Baletni mjuzikl

Mujićev 'Veliki Gatsby' pravi je filmski doživljaj bez ijedne mane

HNK Split
27.02.2023.
u 12:26

Publiku splitskog HNK oduševila je premijera klasika u koreografiji Lea Mujića, a impresivan je ansambl Baleta s desetak novih članova pristiglih u Split

Moćni baletni mjuzikl "Veliki Gatsby" koreografa Lea Mujića izazvao je buru emocija i bacio u trans splitsku publiku na premijernoj izvedbi u zgradi teatra. Mujić je toliko visoko podignuo ljestvicu dokazano kvalitetnog splitskog Baleta da će trebati puno truda i umješnosti da ga se nadmaši.

Filmski je, kako samo vrhunski umjetnici znaju, kroz neverbalni teatar ispričao popularni klasični roman F. S. Fitzgeralda o tajanstvenom milijunašu, neprežaljenoj i zabranjenoj ljubavi, razularenosti, malograđanštini i razbijanju iluzije o američkom snu. I, vrlo ponosno, za razliku od Sustipana, na kojem se nije pojavio ljetos u kolovozu, pozdravio plesače i publiku koja je autore i protagoniste nagradila dugotrajnim pljeskom i ovacijama.

Ansambl baleta s desetak novih članova pristiglih posljednjih mjeseci u grad podno Marjana pokazao je impresivnu ujednačenost, talent, umjetnički izričaj, kondiciju, ali i glumačku nadarenost. Spektakularnoj izvedbi uza sve članove Baleta pridonijeli su gosti iz Sofije, baletne zvijezde Bugarske nacionalne opere i baleta, primabalerina Marta Petkova i baletni prvak Nikola Hadjitanev. Znalački su otplesali uloge neprežaljene Gatsbyjeve ljubavi Daisy i njezina supruga Toma Buchanana. U naslovnoj ulozi Jaya Gatsbyja nastupio je solist Aubin Le Marchand, a Nicka Carrawaya, Gatsbyjeva prijatelja i naratora u romanu, tumačio je miljenik splitske publike Aaron Kok, čovjek "od gume" s nevjerojatno visokim skokovima. Na izrazito visokoj razini plesali su Eva Karpilovska, Patrick Blomberg, Yuto Mutai i Ania Bartkowski.

Minimalna, ali sasvim dostatna scenografija (stolci, stolovi, malo cvijeća i svjetiljke ubojite snage) po maksimi "manje je više" djelo je Stefana Katunara, a atraktivni kostimi izrađeni od baršuna preko svilenih i šljokičastih materijala koloritno su zaokružili vrhunski doživljaj. Velike zasluge za ovu baletnu uspješnicu, za koju će se, uvjereni smo, tražiti karta više i koja jednostavno mora stalno biti na repertoaru splitske nacionalne kazališne kuće, pripadaju oblikovatelju svjetla Aleksandru Čavleku, koji se majstorski potrudio da balet "Veliki Gatsby" bude toliko dojmljiv da i satima nakon što ga odgledate, preplavljeni ljepotom, ne možete izaći iz "tog filma".

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije