Moćni baletni mjuzikl "Veliki Gatsby" koreografa Lea Mujića izazvao je buru emocija i bacio u trans splitsku publiku na premijernoj izvedbi u zgradi teatra. Mujić je toliko visoko podignuo ljestvicu dokazano kvalitetnog splitskog Baleta da će trebati puno truda i umješnosti da ga se nadmaši.
Filmski je, kako samo vrhunski umjetnici znaju, kroz neverbalni teatar ispričao popularni klasični roman F. S. Fitzgeralda o tajanstvenom milijunašu, neprežaljenoj i zabranjenoj ljubavi, razularenosti, malograđanštini i razbijanju iluzije o američkom snu. I, vrlo ponosno, za razliku od Sustipana, na kojem se nije pojavio ljetos u kolovozu, pozdravio plesače i publiku koja je autore i protagoniste nagradila dugotrajnim pljeskom i ovacijama.
Ansambl baleta s desetak novih članova pristiglih posljednjih mjeseci u grad podno Marjana pokazao je impresivnu ujednačenost, talent, umjetnički izričaj, kondiciju, ali i glumačku nadarenost. Spektakularnoj izvedbi uza sve članove Baleta pridonijeli su gosti iz Sofije, baletne zvijezde Bugarske nacionalne opere i baleta, primabalerina Marta Petkova i baletni prvak Nikola Hadjitanev. Znalački su otplesali uloge neprežaljene Gatsbyjeve ljubavi Daisy i njezina supruga Toma Buchanana. U naslovnoj ulozi Jaya Gatsbyja nastupio je solist Aubin Le Marchand, a Nicka Carrawaya, Gatsbyjeva prijatelja i naratora u romanu, tumačio je miljenik splitske publike Aaron Kok, čovjek "od gume" s nevjerojatno visokim skokovima. Na izrazito visokoj razini plesali su Eva Karpilovska, Patrick Blomberg, Yuto Mutai i Ania Bartkowski.
Minimalna, ali sasvim dostatna scenografija (stolci, stolovi, malo cvijeća i svjetiljke ubojite snage) po maksimi "manje je više" djelo je Stefana Katunara, a atraktivni kostimi izrađeni od baršuna preko svilenih i šljokičastih materijala koloritno su zaokružili vrhunski doživljaj. Velike zasluge za ovu baletnu uspješnicu, za koju će se, uvjereni smo, tražiti karta više i koja jednostavno mora stalno biti na repertoaru splitske nacionalne kazališne kuće, pripadaju oblikovatelju svjetla Aleksandru Čavleku, koji se majstorski potrudio da balet "Veliki Gatsby" bude toliko dojmljiv da i satima nakon što ga odgledate, preplavljeni ljepotom, ne možete izaći iz "tog filma".