Dodijeljene nagrade

Najbolja predstava Marulićevih dana 'Mala čuda', najbolji tekst '64' Tene Stivičić

Miroslav Lelas/PIXSELL
29.04.2022.
u 10:40

Autorski projekt Sanje Milardović "Mala čuda" najbolja je predstava u cjelini, a drama Tene Štivičić "64" najbolji suvremeni dramski tekst 32. Marulićevih dana, koji su u četvrtak navečer svečano zatvoreni dodjelom nagrada u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu.

O dobitnicima nagrada Marul ​odlučivao je žiri ​u kojemu su bili dramatičar Tomislav Zajec, redateljica Nenni Delmestre, oblikovatelj svjetla Deni Šesnić, kostimografkinja Irena Sušac i dramatičarka Ivana Vuković. Predstava "Mala čuda" Sanje Milardović, koprodukcija Teatra Exit i Umjetničke organizacije Teatrum, ocijenio je žiri, "u svim je segmentima pokazala čistoću izvedbenih postupaka, iznijevši priču o intimnim previranjima protagonistice na originalan i maštovit način".

Ova predstava potvrđuje važnost davanja vidljivosti nezavisnim kazališnim produkcijama zbog raznovrsnosti i suvremenosti festivalskih programa, istaknuo je žiri dodijelivši "Malim čudima" nagradu za najbolju predstavu u cjelini. Predstavi "U agoniji" Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu pripale su tri nagrade te je tako Vid Adam Hribar dobio Marula za dramaturgiju, Ivica Buljan za režiju, a Nina Violić za najbolje glumačko ostvarenje za ulogu Laure Lenbach. Svojom adaptacijom Krležina teksta Hribar je "ponudio izvedbeni materijal u formi trilera u kojem svaka rečenica svojim pročišćenim sadržajem dobiva novo i suvremeno značenje čime istovremeno nudi uzbudljiv materijal izvođačima", ocijenio je žiri.

Buljan je, ističe se u obrazloženju, "otvorio široki prostor igre kvartetu izrazito raspoloženih protagonista pruživši im slobodu da unutar pregnantne atmosfere krležijanskog svijeta svi redom dosegnu vrhunac glumačke interpretacije", a Nina Violić "hrabro je i beskompromisno otvorila put u novo čitanje jednog od stožernih likova hrvatske drame". Tekst Tene Štivičić "64", u izvedbi Ateljea 212 iz Beograda, nagrađen je Marulom za suvremeni dramski tekst festivalske predstave. U njemu autorica "vještim dramskim rukopisom... suvremenoj hrvatskoj dramskoj literaturi donosi ženski lik koji unutar prepoznatljivih narativnih okvira uspostavlja prostor vlastite neovisnosti i bori se za njega u svakom aspektu teksta".

Katarini Romac dodijeljena je nagrada za glumačko ostvarenje za ulogu Paščoke u predstavi "Usidrene​" Elvisa Bošnjaka nastale u koprodukciji GDK Gavella, HNK Split i HNK Zadar. Lik Paščoke u njezinoj interpretaciji, smatra žiri, "svojim unutarnjim integritetom sazdanim na čistoj iskrenosti i prostodušnosti nudi kontinuiranu protutežu suzdržanosti i agresivnosti izoliranog dalmatinskog mjesta". Nagrada za umjetničko ostvarenje (scenografiju, kostimografiju, dizajn svjetla, originalnu glazbu itd.) ​dodijeljena je ​Ivanu Marušiću Klifu za video-projekcije u predstavi "Ja sam ona koja nisam" (Zagrebačko kazalište mladih), koje "likovno prodiru u strukturu predstave stvarajući komentar stanja likova od šaljivog dodatka glumačkog igri do kaleidoskopskog kolaža kao vizualne pozadine".

Nagrad​u​ žirija čitatelja Slobodne Dalmacije za glumačko ostvarenje dobila je Dea Presečki za naslovnu ulogu u predstavi "Matijaš, grabancijaš, dijak" (HNK Varaždin). Ona je, obrazložili su, svoju ulogu ​i​zuzetno uspješno ostvarila prikazujući naslovni lik kao čovjeka i čarobnjaka, ali istodobno i kao spletkara i moralista. ​Publika ​Marulićevih dana ocjenjivala je predstave ​ocjenama od 1 do 5 te je najveću prosječnu ocjenu od 4,87 dobila drama "64" Tene Štivičić u izvedbi beogradskog kazališta Atelje 212. ​Festival se održao u organizaciji HNK Split od 21. travnja, a za nagrade se natjecalo deset predstava. Nakon osam festivalskih dana, deset predstava u natjecateljskoj konkurenciji i popratnog programa, festival ​j​e zatvorenim proglasi​o pročelnik županijskog Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu, tehničku kulturu i sport​ Tomislav Đonlić​. Nakon dodjele nagrada dubrovačko Kazalište Marina Držića izvan konkurencije izvelo je predstavu "Hamlet – evidencija zločina jedne monarhije" Tibora Hrs Pandura i Livije Pandur prema B.M. Koltèsu i W. Shakespeareu.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije