Zagrebački dizajnerski studio Rašić+Vrabec dobio je nagradu Red Dot u kategoriji Brands & Communication Design. Dobili su je za vizualni identitet Pulskog filmskog festivala, odnosno logo 66. Pulskog filmskog festivala, u konkurenciji 8697 projekata. Nagrada je dobivena za Brand Design & Identity.
Samurajski pristup
– Logo je nastao “samurajski”! To znači da nakon puno truda i rada, kojim onda stekneš i veliko iskustvo, riješiš sve jednim potezom. Na samu ideju došli smo jako brzo, još čitajući prvi brief, no trebalo je naći pravi omjer svih sastojaka – oblikovati ih i izbrusiti. Odmah smo znali da treba naglasiti godišnjicu festivala, zanimljiv i veliki broj 66, koji je sam po sebi već vrlo moćan i simboličan. U njemu smo vidjeli oči pa obrve i napravili jednostavan upečatljiv znak tako da u sebi sadrži i druge poželjne asocijacije: od emotikona do filmske role, arene, naočala, rupe kroz koje se gleda, navodnika itd. Pokazao se kao vrlo funkcionalan i interaktivan s publikom – kažu nam Marko Rašić i Vedrana Vrabec.
Korištenjem brojke u logotipu naglašena je tradicija i dugovječnost samog festivala. Sama brojka je, piše u objašnjenju nagrađenog koncepta, po sebi moćna i simbolična i dozvoljava brojne upotrebe i asocijacije. Gledatelji su tako sami mogli interpretirati logo na različite načine; od očiju s obrvama, naočala, otvora kroz koje se proviruje, tlocrta Arene, filmske role pa čak i uskličnika itd. Od samog početka pokazao se kao inspirativan i primjenjiv, a reakcije publike bile su izvrsne – kažu naši sugovornici. Zanimalo nas je je li ovo prvi dizajn za film ili televiziju koji su radili.
– Radili smo dizajn za jedan hrvatski TV show koji još nije zaživio, ali nadamo se da hoće u skoroj budućnosti. Zatim nešto za tvrtku koja se bavi prevođenjem i titlovanjem, ali ovo je prvi veliki projekt koji smo dizajnirali konkretno za taj medij – kažu Vedrana Vrabec i Marko Rašić koji su oboje završili studij dizajna na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu.
– Kako smo ista generacija, znamo se još od upisa na faks. No tek pred kraj studija počeli smo surađivati. Zajedničko veliko iskustvo stekli smo radom u Studiju Rašić koji vodi naš poznati umjetnik, dizajner i profesor na ALU Ante Rašić, Markov tata. Tamo smo deset godina stjecali neprocjenjivo iskustvo radeći na velikim kulturnim i komercijalnim projektima. Prije pet godina došlo je i vrijeme za osamostaljivanje – kažu osnivači partnerskog studija Rašić+Vrabec.
– Ukupno smo radili na više od stotinu kulturnih i izložbenih projekata – postava i publikacija za koje imamo i međunarodna priznanja. Neke od tih izložaba bile su među najposjećenijima u Hrvatskoj: Umjetnost uvjeravanja, Ikonografija grada, Secesija u HR, 90 godina grafičke zbirke NSK, Transparentna ljepota, Miroslav Kraljević, Ljubo Babić... nabrajaju dodajući da je jedan od njihovih samoiniciranih projekata je i startup Freewa.
Po nagradu u Berlin
– To je ekoprojekt osnovan 2016. godine za koji smo osmislili mobilnu aplikaciju koja mapira i locira svjetske izvore besplatne pitke vode. Uz to dizajnirali smo i staklenu bocu koju možete puniti na tim izvorima umjesto da kupujete jednokratne plastične i time zagađujete Zemlju – otkrivaju.
Red Dot nagrade dobitnicima će biti uručene na svečanoj dodjeli 1. studenoga u Berlinu te će tu noć nagrađeni projekti biti i izloženi u sklopu proslave “Designers’ Night” u Ewerku.
Pobjednički radovi bit će objavljeni i u knjizi International Yearbook Brands & Communication Design 2019./2020. koja izlazi 14. studenog.