Zagrebački nastup ugledne norveške dirigentice Grete Pedersen sa Zborom i Simfonijskim orkestrom HRT-a održan u dvorani Lisinski bio je ljekovit i za uši i za dušu. Koncert je započeo prigodno i dostojanstveno. Na inicijativu Udruženja Poljske filharmonije i Simfonijski orkestar HRT-a pridružio se sveeuropskom izvođenju potresne skladbe "Melodija" ukrajinskog skladatelja Miroslava Skorika u znak solidarnosti s Ukrajinom koju već tjednima razara ruska vojska. Gudačima orkestra u toj su se elegičnoj skladbi nastaloj za film "Visoki prolaz" pridružili i članovi zbora.
A onda je autoritativna norveška dirigentica bez stanke započela s izvedbom Velike mise u c-molu Wolfganga Amadeusa Mozarta, pa su se završni akordi Skorikove skladbe više nego prikladno, a zapravo jezovito stopili s liturgijskom uvodnom molitvom "Gospodine, smiluj se".
Nedovršena Mozartova Misa u c-molu jedno je od nekoliko najmonumentalnijih oratorijskih remek-djela svekolike svjetske glazbene literature koje se relativno rijetko nalazi na koncertnim repertoarima pa je svaki susret s tim djelom doista ekskluzivni doživljaj. Zagrebačka publika u Lisinskom je mogla slušati izvedbu temeljenu na najnovijem notnom izdanju izdavačke kuće Barenreiter iz 2019. godine u kojem je rekonstrukciju, dovršetak djela te uredničke zahvate potpisao ravnatelj salzburškog Mozartova instituta Ulrich Leisinger.
Zaklada Mozarteum ovim je recentnim izdanjem pokušala vjerno pratiti autentični Mozartov glazbeni rukopis pa je u njega uvrstila sve stavke koje je uglazbio sam skladatelj, uz rekonstrukciju djelomično sačuvanih stavaka. A iz partiture su izostavljeni dijelovi koje Mozart nije uglazbio, u znak poštovanja prema tom glazbenom velikanu. Publika u dvorani stoga je mogla čuti "očišćenu" i skraćenu, ali i autentičniju verziju Mozartove mise.
U najnovijoj zagrebačkoj izvedbi, povjerenoj dirigentici sigurne ruke i pouzdanog vodstva, svoj su uzorni profesionalizam ponovno demonstrirali ansambli HRT-a koje korona ove sezone ipak nije spriječila u bogatom koncertnom djelovanju. Ugledni zbor HRT-a za ovu je priliku odlično uvježbao Domeniko Briški. Profesionalni zborski glasovi bez problema su se nosili s velikim zahtjevima koje pred izvođače postavlja ovo djelo obogaćeno atraktivnim dvostrukim zborovima.
Vrhunske sopranistice Ivana Lazar i Marija Kuhar Šoša uzorno su izvele Domine Deus, jedan od doista najljepše i najvirtuoznije skladanih dueta oratorijske literature. Njihov pjev bio je svakako jedan od vrhunaca srčane izvedbe. Njima su se u solističkom kvartetu pridružili i mladi i talentirani student pjevanja, tenor Emanuel Tomljenović, te međunarodno potvrđeni bariton Matija Meić.
Velika misa u c-molu, sedamnaesta po redu koju je Mozart skladao, nije njegov tipični uradak i donosi nam nekog drukčijeg Mozarta. Iako je Mozartov Requiem daleko popularniji od ove mise, njezina složenost i ljepota razlozi su zbog koje je mnogi s pravom uspoređuju s Bachovom Misom u h-molu i Beethovenovom Missom solemnis.