\"King size\" kazališni je medley opernih arija, televizijskih serija, pop-standarda kao Tout, tout pour ma chérie, sve u koreografiji prepunoj burleske i tuge. Tako su umjetnički ravnatelji Festivala svjetske književnosti Dubravka Vrgoč i Ivica Buljan ocijenili predstavu s kojom na kraj festivala dolazi Theater Basel.
Oduševljeni kritičari
Redatelj predstave koja je oduševila švicarsku, ali i njemačku kritiku jest Christoph Marthaler, rođen 1951. godine u Erlenbachu pored Züricha. Na sceni se okušao kao pantomimičar, kazališni glazbenik, a od 1993. godine i kao kazališni redatelj koji je uspješno djelovao i u Hamburgu i Berlinu. Godine 2001. postao je ravnateljem kazališta Schauspielhaus u Zürichu, no s tog mjesta odlazi 2004. godine zbog političkih nesuglasica. Već godinama djeluje sa scenografkinjom Annom Viebrock i književnom agenticom Stefanie Carp s kojima osniva produkcijski tim. Dobitnik je brojnih nagrada i to ne samo u Švicarskoj nego i u Njemačkoj gdje godinama djeluje. Čak je dvije godine (i to 1997. i 1999.) proglašen redateljem godine i to po izboru kritičara mjesečnika Theater heute. Dobio je i najvažniju švicarsku kazališnu nagradu Hans-Reinhart.Ring, ali i Europsku nagradu u Taormini te Berlin Theatre Prize, i to s Annom Viebrock. U predstavi \"King size\", koju je Marthaler zamislio kao predstavu o predjelima noćnog mira iz kojih se uzdiže napeti objekt želje: mjesto za spavanje u veličini king size, glume (ali i uspješno pjevaju i plešu) Tora Augenstad, Michale von der Heide, Bendix Dethleffsen i Nikola Weisse. Njemački su kritičari \"King size\" doživjeli kao komediju koja se primiče bulevarskom kazalištu u kojoj likovi supostoje tako da se u biti ne primjećuju, a snovi dobivaju prednost pred stvarnošću. Kritičari hvale i novi, mladi i divlji glumački tim iz Basela koji je iznimno uznemirujući.
Spoj zabave i melankolije
Njemački Der Sonntag piše da je Marthaler zadivio čarobnom predstavom koja u spoju zabave, melankolije i poezije nosi potpis genijalnoga kazališnog inovatora koji dovitljivo i dojmljivo koristi glazbu. Stoga i ne čudi da predstava ima i glazbenog redatelja i to Bendixa Dethleffsena (koji je ujedno i izvođač). Dramaturg je Malte Ubenauf, scenograf Duri Bischoff, kostimografkinja Sarah Schittek, a oblikovatelj svjetla Heid Voegelinlights.
U Zagrebu će gosti iz Basela gostovati dvije večeri zaredom, i to 4. i 5. listopada u Zagrebačkom kazalištu mladih.