Čitatelje diljem svijeta rastužila je vijest o smrti Jeana Girauda, jednog od najvećih svjetskih, i definitivno najvećeg francuskog crtača stripa. Ovaj iznimno plodni i žanrovski raznovrsni autor mnogima je poznatiji pod pseudonimom Moebius. Ponekad se potpisivao i kao Gir. Stvorio je neka od najpoznatijih djela u svijetu stripa uopće, od westerna Blueberry do superheroja Srebrnog Letača, a mnogi kao njegov umjetnički vrhunac istiću francuski znanstvenofantastični serijal Inkal, kojeg je crtao prema scenariju Alejandra Jodorowskog.
Sva navedena, i brojna druga Moebiusova djela u nekoliko su različitih izdanja prevedena na našim prostorima, ali i u desecima drugih zemalja svijeta. Kao njegov najznačajniji samostalni autorski rad često se ističe dugovječni serijal Hermetična garaža, kojeg je prvo objavljivao u francuskom časopisu Métal Hurlant, a potom u globalno utjecajnom Heavy Metalu.
Kultni i sami za sebe, Moebiusovi stripovi utjecali su i na neka od najvećih znanstvenofantastičnih ostvarenja u povijesti filma, animacije i srodnih umjetnosti. Među njima se svakako istiće Blade Runner, kultna ekranizacija priče Phillipa K. Dicka koja se u vizualnom aspektu obilno koristila Moebiusovim vizijama svijeta budućnosti. George Lucas također je otvoreno posuđivao od Moebiusa u svojim Ratovima zvijezda, posebno u epizodi „Imperij uzvraća udarac“, u koju su doslovno preneseni neki od Moebiusovih koncepata svemirskih letjelica. Njegov utjecaj van stripa kao medija možda je najbolje sažeo jedan tugujući twitteraš, koji je jučer napisao: „Ako ste voljeli Peti element, Space Jam, Bezdan, Malog Nema, Willow, Tron ili Aliena, voljeli ste Moebiusa“.
Moebiusova posebnost bila je u tome što se podjednako dobro snalazio u nezavisnom i mainstream stripu, u pričama smještenima u prošlost i budućnost, pomirivši svojim radom francusku i američku strip scenu. Bio je jedan od rijetkih europskih autora koji nije okretao glavu ni od japanskog stripa. Često je isticao veliko prijateljstvo s majstorom mange Miyazakijem, koji je otvoreno priznao da je crtao svoj poznati postapokaliptični serijal „Nausicaä iz Doline vjetra“ pod Moebiusovim utjecajem, a francuski je stripaš kasnije svoju kći nazvao Nausicaä, u čast japanskome prijatelju.
Kad se svijetom pronijela tužna vijest o smrti Moebiusa, svi su se složili – u budućnosti čiji je izgled još davno definirao, uvijek će biti mjesta za njegova nezamijenjiva djela.