Milan Trenc: Nekako vjerujem ...da to što si okupirao javni prostor ne znači da ga uzimaš za sebe već za sve nas, da svi mi skupa nešto smislimo i otvorimo nekakav dijalog, da nešto pokrenemo naprijed, da nešto raspetljamo, da dođemo do nekakvih zaključaka. Vidim medijski prostor kao prostor dijaloga u kojemu zajednički rješavamo naše egzistencijalne probleme.
(Iz razgovora s Matkom Vladanovićem na tribini Strip-tease u Booksi)
Izložba Politika u Muzeju za umjetnost i obrt međunarodno renomiranog stripaša, ilustratora, scenarista i redatelja Milana Trenca, autora slikovnice „Noć u muzeju“ po kojoj je snimljen istoimeni filmski serijal, predstavlja u novom svjetlu.
Koncipirana je kao multimedijalni događaj koji će predstaviti recentne autorove ilustracije iz tjednika Globus, subotnjeg priloga Večernjeg lista Obzor i The New York Timesa, kao i izbor animiranih filmova, tv emisija i kazališnih režija.
Izložba daje uvid u autorovo stvaralaštvo nakon povratka u Hrvatsku iz New Yorka, gdje je pored uspjeha i ekranizacije ilustrirane knjige za djecu The Night at the Museum, ugled stekao prvenstveno kao ilustrator The New York Timesa, Fortune Magazina, Timea i drugih američkih tiskovina.
Okosnicu izložbe čine političke ilustracije objavljene u domaćem tisku kroz proteklih pet godina, koje u tehnici izvedbe variraju od crteža do digitalnih foto-montaža u cijeloj paleti različitih prijelaznih oblika što je karakteristično za Trencov fluidan odnos prema medijima. U drugom dijelu izložbe bit će predstavljeni nagrađivani animirani filmovi Slonić ide u vrtić (2008.) i Samoća (2010.), zatim igrano-animirana televizijska serija Šareni vremeplov (HRT, 2013.) i kazališna predstava Emil i detektivi (ZKM, 2015.). Postav izložbe naglašava poveznice u načinu razmišljanja koje ujedinjuju raznorodne medijske horizonte problematizirajući pitanje međuodnosa medija, tehnike, manire, kompozicije, proporcije, palete i svjetonazora kao ultimativne poveznice jednog autorskog izraza. Odabir naslova izložbe je višeznačan – temeljno proizlazi iz društveno-političkog konteksta novinskog medija, ali se u širem smislu odnosi i na metodu – izbora, mišljenja i djelovanja – neizbježnu u autorskom činu prikazivanja.
Organizacija: Muzej za umjetnost i obrt
Koncepcija izložbe i likovni postav: Milan Trenc
Kustosica izložbe: Jasmina Fučkan
Tekst kataloga: Marko Grčić, Jasmina Fučkan
Dizajn kataloga i pratećih tiskovina: Luka Gusić
Tehnička podrška: Zoran Svrtan
Izložba ostaje otvorena do 28.2.2016.
Biografija
Milan Trenc (1962.) se bavi animacijom, stripom, ilustracijom, filmskom i televizijskom režijom te pisanjem scenarija i knjiga.
Maturirao je na Odjelu grafike Škole primijenjenih umjetnosti, a diplomirao filmsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti u klasi prof. Kreše Golika.
Početkom osamdesetih, uz studij režije, počinje objavljivati stripove u Poletu i Studentskom listu i surađivati u Zagreb filmu, najprije kao fazer, a zatim i animator. Godine 1982. objavljuje tjedni strip u magazinu Danas. Sljedeće godine kreira strip “Košćak” (Večernji list, 1983.) u tehnici grubo špricanog kista, a zatim slijede stripovi “25 godina Zida”,“Morrocco” i “Milan Blenton”. Od 1985. godine pa do njegova gašenja bio je glavni ilustrator magazina Start. Njegov animirani film "Veliki Provod" iz 1990. godine, prikazan na Londonskom filmskom festivalu u izboru kritike, i danas se smatra jednim od klasičnih djela Zagrebačke škole.
Od 1991. do 2004. godine boravi u New Yorku gdje objavljuje stripove u Heavy Metal Magazinu, a ilustracije mu se pojavljuju u The New York Timesu, Timeu, The Wall Street Journalu, New Yorkeru, Fortune Magazinu, Washinton Postu, Business Weeku i ostalim važnijim američkim listovima. Za svoje ilustracije u The New York Timesu dobio je nagrade magazina Print (1993.) i Society of Publication Designers (2003.)
Godine 1993. piše i ilustrira knjigu za djecu “The Night at the Museum” (Noć u muzeju) po kojoj je snimljen istoimeni holivudski film u produkciji 20th Century Fox (2006.).
Godine 2000. završava dugometražni film “Zen Priče” (“Zen Stories”) koji je prikazan na Motovunskome filmskom festivalu 2001. godine.
Po povratku u Zagreb, 2005. godine predaje filmsku režiju na Odjelu animacije i novih medija na zagrebačkoj ALU. Iste godine ponovno se predstavlja zagrebačkoj publici retrospektivnom izložbom u Galeriji Klovićevi Dvori, organiziranom na inicijativu kustosice Marine Viculin, u stručnoj koncepciji Darka Glavana.
Posvećuje se radu na animiranim filmovima Slonić ide u vrtić, 2008., koji je nagrađen (Prva nagrada, ASIFA Hrvatska, 2008.) i Samoća, 2010. Autor je igrano-animirane televizijske serije za djecu Šareni vremeplov (HRT, 2013./14.) U isto vrijeme u New Yorku objavljuje „Another Night at the Museum” (Henry Holt and Co. 2013), nastavak uspješnice iz 2003. godine.
U razdoblju od 2010. do 2013. godine objavljuje ilustracije u tjedniku Globus, a od 2014. kreira ilustrirane naslovnice za subotnji prilog Večernjeg lista, Obzor. Godine 2015. režira u ZKM-u adaptaciju romana E. Kästnera Emil i detektivi. Trenutno priprema igrani film po predlošku Ribanje i ribarsko prigovaranje Petra Hektorovića.