Dvomjesečni rezidencijalni boravak u New Yorku varaždinski performer Ivan Mesek (rođen 1971.) iskoristio je da i pred tamošnjom publikom pokaže kako čovjeka na dugom putu može obuzeti “homesick” – čežnja za domom. U New York su ga pozvale kustosice programa Art in general.
– Na prometnu brooklynsku ulicu donio sam ležaljku, udobno se smjestio odjeven samo u kupaće gaće i sunčao se. Ležao sam u mediteranskom ambijentu koji sam si stvorio, pogleda usmjerenog na fotografiju površine 2 x 5 metara koja prikazuje more ispred Dubrovnika. S kasetofona se čuo zvuk cvrčaka. Zanimao me kontrast bučnog i preizgrađenog New Yorka nasuprot mnogo ležernijem Mediteranu, pitomog krajolika s linijom horizonta u kojoj se spajaju plavo more i nebo. Reakcije publike bile su kao i svugdje drugdje – tumači nam nakon povratka kući akademski umjetnik Ivan Mesek jedan od svojih dojmljivih performansa koji je izveo i na postaji newyorške podzemne željeznice te u Kineskoj četvrti.
– Nisam performer koji nužno traži publiku. Nekad sam sasvim sam u izvedbi. U New Yorku je isto kao i u Hrvatskoj – neki te ignoriraju, neki su nas skloni gledati kao “norčiju”, glupiranje. Performans je mnogo dobio na renomeu nakon nedavne velike izložbe Marine Abramović u newyorškoj MOMA-i. Performans je postao muzeološka činjenica, čime je izgubio nešto od provokativnosti – kaže Mesek. Kao zanimljivije umjetničke izvedbe Mesek spominje “Kultiviranje Zagreba”, kad je s Vilijem Matulom i nekoliko umjetnika u uniformi specijalnih postrojbi MUP-a čitao građanima bonton. Nenajavljeno je stajao i na balkonu varaždinske gradske vijećnice držeći transparente na kojima je pisalo, primjerice, “Gabriel Garcia Marquez nije španjolski tenisač” kojima se obraćao građanstvu.