Paralelno sa službenim dočekom ulaska u Europsku uniju na glavnom zagrebačkom trgu, na Trgu Franje Tuđmana, održao se Alternativni doček ulaska u EU u režiji Željka Zorice. Na njemu su zakletve šefova zemalja-članica Unije čitali umjetnici i aktivisti među kojima su bili Sanja Sarnavka, Mario Kovač, Urša Raukar i drugi.
Na videoplatnu redali su se i govori dosadašnjih hrvatskih “vladara” od Karađorđevića do Tuđmana, među kojima je bio i Ante Pavelić, što je i prije nego što je performans održan izazvalo reakciju Margelova instituta. Njegovi su predstavnici organizatore prozvali zbog “davanja legitimiteta” Paveliću, što je, pokazao je performans, bila neutemeljena, pa čak i apsurdna reakcija ako se uzme u obzir da su udruge koje su “antidoček” organizirale već godinama najgorljiviji borci protiv bilo kojeg oblika fažizma u Hrvatskoj.
Ipak, reakcija Margelova instituta ukazala je na problem komuniciranja Zoričinog koncepta, koji je, iako na momente izvrstan, propustio suvislije objasniti elemente performansa poput groblja s ogledalima, pa se dio gledatelja pitao koga se tu i zašto sahranjuje. I znači li groblje protivljenje ulasku Hrvatske u Europsku uniju?
Jedan od najupečatljivijih, ali i najmučnijih dijelova događaja bila je jestiva instalacija pečena mesa nalik na ljudski leš, kraj koje se vrtila snimka pijanih UN-ovaca koji su plesali u Srebrenici, koja se nastavlja na ranije Zoričine jestive radove sa snažnim političkim konotacijama
Tijekom trosatnog eventa, na kojem se okupilo tristotinjak ljudi, Zorica se ironično dotaknuo i afere Patria, te grupe Lactalis u RH, a događaj je skrenuo u potpunu travestiju kad su se na pozornicu popeli pirotehničari koji na istom trgu prosvjeduju zbog lošeg financiranja, te samoinicijativno preuzeli šou.