U današnje pop doba, kada je image višestruko važniji od dobrih glazbenih ideja, a sve je već odavno viđeno i slušano, ljude najviše zanimaju krajnosti. Pogledate li listu najpopularnijih izvođača, primjerice, posljednjeg desetljeća, uočit ćete da velika većina njih pripada u jednu od tri vrste: oni za koje vas uvjeravaju da su na samrti ili ih svakog časa može netko ukokati, bolesnici i luđaci.
Neki put ta je kategorizacija stvarna, a neki put samo medijski napumpana. Gnarls Barkley se od početka svojevoljno svrstao u ovu treću kategoriju: "Kada smo razmišljali kako bismo najprije uspjeli, zaključili smo kako bi najbolje bilo da se ubijemo nakon što snimimo album. Onda bismo bili legende.
Ali, publika te ne shvaća ozbiljno ako nisi barem totalno lud", smatra Danger Mouse, mršavija i važnija polovica dueta koji se skriva pod neobičnim imenom Gnarls Barkley. Kada nastupa uživo, Gnarls Barkley je 14 različitih ljudi. Tehnički, međutim, to su producent i autor Danger Mouse (pravim imenom Brian Joseph Burton) te vokalist Cee-Lo (rođen kao Thomas Calloway).
U širem i filozofskom smislu, Gnarls Barkley je nevidljivi i neuhvatljivi duh popularne glazbe od charlestona i najranijih drndanja Roberta Johnsona preko svih povijesnih inkarnacija rocknrolla, soula i hiphopa do današnjih dana. Objavljujući se u viziji pop proroka Danger Mousea i manifestirajući kroz Cee-Loa kao medija, Gnarls Barkley neumorno rekonstruira pokidane i zaboravljene veze između žanrova na svoj osebujni, luckasti način. Nakon debitantskog hit-albuma St. Elsewhere, na redu je nova porcija...
Danger Mouse, 30-godišnji Newyorčanin koji je odrastao u Georgiji, jedan je od najtraženijih producenata današnjice, nominiran za Grammy zbog rada na albumu Demon Days grupe Gorillaz i potpisnik najpopularnijeg albuma u povijesti za kojeg doslovno nitko nije platio ni centa. Naravno, riječ je o Grey Albumu, na kojem je 2004., kao gotovo anonimni DJ, za vlastiti gušt izmiješao Bijeli album Beatlesa i Jay-Z-jev Crni, a koji su milijuni ljudi kasnije skinuli s interneta.
On i Cee-Lo, punašni južnjački pjevač i reper, našli su se još prije 10 godina u Atlanti oko zajedničke ljubavi prema - trip hopu, osobito Portisheadu. No, tek 2006. formirali su Gnarls Barkley, projekt koji je na samom početku svog postojanja ušao u legendu nakon što je pjesma Crazy (govori o stvarima s početka teksta) postala prvi "nefizički" singl u povijesti koji je isključivo na osnovi downloada dospio na prvo mjesto britanske top liste i tamo ostao 9 uzastopnih tjedana, a uspjeh nije izostao niti u Americi.
Debitantski albim St. Elsewhere uspješno je izmiješao retro soul, psihodelični rock, electropop, klasični funk, hiphop beatove, senzibilitet Beach Boysa, surf rock, "detektivske" teme i još mnogo toga. S lakoćom je prevladao žanrovske afinitete publike, izbacivši na površinu univerzalnu privlačnost Gnarlsa Barkleya kao dobrog duha popularne glazbe. Novi "The Odd Couple" također je briljantan, iako nešto mračniji i introspektivniji.
Zasad možemo još samo maštati da ćemo jednom i kod nas moći uživo vidjeti Gnarlsa. Kao što se Danger Mouse i Cee-Lo fotografiraju isključivo u kostimima filmskih junaka (Superman, Veliki Lebowski, Donnie Darko, Paklena naranča), tako i koncerte održavaju kostimirani i otvaraju jedinstvenim obradama rock klasika - kao što su Breathe Pink Floyda, We Are The Champions Queena, Space Oddity Davida Bowieja...
Objašnjenje koje nudi Cee-Lo najbolji je zaključak: "Gdje je David Bowie ili Alice Cooper naše generacije? Gdje su ti veliki individualci sa svojim slikama, maštom, imageom, misterijem? Nema ih, a jako ih trebamo. Zato mi želimo dati svoj doprinos mašti i onome što možda stvarno postoji. Ponosimo se time što mislimo da je sve još uvijek moguće".