Obilježavajući stogodišnjicu prve samostalne izložbe Mihovila Krušlina (rođen u Ključu 1882., umro 1962.) održane u poznatom Ulrichovu salonu u Ilici 40 u Zagrebu, Galerija Mona Lisa izložbom slika i monografijom uređenom i objavljenom u suradnji s Modernom galerijom prisjeća se istaknutoga likovnog umjetnika koji je slikao hrvatske pejzaže, krajolike s rijekama i morem, a o njemu se malo govori u novije doba. Otvorenje izložbe i promocija monografije bit će u subotu u podne u Tkalčićevoj 77 u Zagrebu. O Mihovilu Krušlinu govorit će Biserka Rauter Plančić, ravnateljica Moderne galerije, i Nikola Albaneže, autor predgovora u monografiji, u kojoj je o životu i djelu pisala Maja Hunjak.
Posebno se Krušlin isticao u akvarelu, ili, kako je napisao Matko Peić, "živo opservirajući i svježe bilježeći život prirode". Bio je prijatelj s Miroslavom Kraljevićem i Antunom Gustavom Matošem. Krušlin je prve poduke iz slikarstva dobio od Jose Bužana. Pohađao je i privatni slikarski tečaj kod Crnčića i Csikosa. Kad je osnovana Privremena viša škola za umjetnost i umjetni obrt 1907. godine postao je đak prve godine na budućoj Akademiji likovnih umjetnosti. U hrvatsko slikarstvo ušao je vrlo rano sudjelovanjem na izradi jednoga krila Crnčićeva triptiha "Pogled s Plasa" 1909. Prvu samostalnu izložbu imao je 1910. u Salonu Ulrich koji upravo ove godine nizom izložbi slavi stogodišnjicu postojanja. Usavršavao se u Parizu gdje ga je 1912. godine portretirao jedan od naših najistaknutijih predstavnika moderne Miroslav Kraljević.
Danas taj portret visi u zagrebačkoj Modernoj galeriji u kojoj su u stalnom postavu predstavljeni i Krušlinovi krajolici. Književnik A. G. Matoš, koji je pisao i brojne likovne prikaze, Krušlina, čiji je rad vidio na drugoj samostalnoj izložbi u Salonu Ulrich, ubraja u najbolje hrvatske pejsažiste. Slikao je motive iz Prigorja, Like, Gorskoga kotara, Hrvatskoga primorja i Dalmacije, a 1927. godine putovao je na Siciliju i u Tunis. U njegovoj ostavštini nalazi se oko dvije tisuće slika u kojima se vidi vrhunski stil izrazitog pejzažista i profinjenoga kolorista. Važna su njegova ulja na platnu i akvareli smirenoga ugođaja s diskretno usklađenim tonskom akcentima. Kako navode izdavači, monografija o Mihovilu Krušlinu daje priliku da se konačno ponovo vrednuje opus nekad najpopularnijega zagrebačkog slikara i da se upozna vrijednost njegova djela te da se kao sjajan slikar vrati u korpus novijega hrvatskoga slikarstva kojemu je neizostavno pripadao.
test