Diana Haller je u 2013. bila operno otkriće godine. U svijetu! Tako je odlučilo pedesetak kritičara i suradnica Opernwelta. U utorak je napokon debitirala i na hrvatskoj opernoj pozornici kao Rosina u Seviljskom brijaču, upravo obnovljenoj predstavi Krešimira Dolenčića u zagrebačkom HNK. Dan kasnije pitamo je odvijaju li se njen život i karijera prema planu?
- Ne da nisam planirala, nego se ničem od svega ovog nisam ni nadala. U Stuttgart sam otišla da bih studirala, a dobila sam angažman u Operi. Nisam se nadala ulozi Rossinijeve Cenerentole koju su mi dali nakon što su me čuli kao Cherubina. A o priznanju Opernwelta nisam ni sanjala. Već sljedeći dan zvali su me iz Salburga - priča nam pjevačica koja zrači zadovoljstvom. I glazbom.
Otkriće u ciklusu Molto cantabile
Srećom, Zlatko Madžar, autor koncertnog ciklusa Molto cantabile Koncertne direkcije Zagreb, nije čekao potvrdu iz Opernwelta da bi joj zakazao recital u HGZ-u. Dovoljna je bila i preporuka njezine profesorice Dunje Vejzović. Recital održan s pijanistom Filipom Fakom bio je umjetnička senzacija i dovoljan razlog da Diana Haller na kraju godine dobije obje važne nagrade za mlade glazbenike, onu Hrvatske glazbene mladeži i onu Zagrebačke filharmonije i Zagrebačke banke.
Kalendar 27-godišnje pjevačice sve je puniji. Ovog proljeća čeka je mjesec i pol dana u New Yorku gdje će u Metropolitanu u Cenerentoli biti zamjena američkoj opernoj zvijezdi Joyce DiDonato, a u Salzburgu će nastupiti u Trubaduru uz Anu Netrebko i Placida Dominga. U red je stala i Rijeka, pa se i sama Diana Haller nada da će uskoro nastupiti u kazalištu u kojem je kao 11-godišnja djevojčica vidjela prvu operu. U rodnom je gradu i zaplovila morem glazbe, ali najprije za klavirom. Velika je zasluga profesorice Nine Kovačić koja ju je uputila na satove pjevanja radi još boljeg razumijevanja glazbenog fraziranja. Međutim, vrijedna i nadarena pijanistica u sebi i svom grlu pronašla je novi instrument za još slobodniji i neposredniji dodir s glazbom, a profesorica Margareta Togunjac naučila ju je i pjevanju i davanju. Ključna riječ Dunje Vejzović, zamoljene za stručnu procjenu glasa djevojčice, bila je “bel canto”. Slijedio je studij u Trstu, Londonu, pa Stuttgart... U utorak navečer i Dunja Vejzović je dijelila oduševljenje publike koja je ovacijama zasula Dianu Haller na kraju debija u ulozi Rossinijeve Rosine.
Zaslužene ovacije
Zagrebačkoj se Operi i njenom v. d. ravnatelju Ivanu Josipu Skenderu uistinu posrećilo. Svoju prvu Rosinu Diana Haller je na pozornicu izvela sa samo nekoliko dana pokusa, skoknuvši dva puta na jednu večer i do Stuttgarta otpjevati Floru u Traviati.
U petak 7. veljače publika u zagrebačkom HNK moći će još jednom čuti u svakom pogledu svjetsku Rosinu. Kolorature čudesne lakoće i duboko razumijevanje glazbe Diane Haller podižu čitav ansambl razigrane predstave pod odličnim dirigentskim vodstvom Josipa Šege. U utorak su zaslužne ovacije pripale i i starom nam znancu Kirilu Manolovu za sjajnog Figara, uz odlične Ozrena Bilušića, Luciana Batinića i Martinu Klarić. Bio je to prelijep operni trenutak. Od Diane Haller očekujemo ih u budućnosti još mnogo. U svijetu i kod kuće.
Bravo!