Do sada je vrijedilo pravilo da se svaka generacija britanskih redatelja i glumaca mora okušati u Shakespeareu, bilo u scenskim bilo u filmskim verzijama njegovih slavnih djela. No, sada je u tu formula "ubačena" i Agatha Christie, britanska spisateljica kriminalističkih romana, koja unatoč tome što je umrla 1976. godine i danas slovi za neprikosnovenu kraljicu krimića. Za novi filmski život njezinih slavnih romana zaslužan je glumac i redatelj Kenneth Branagh, koji je nakon uspjele nove verzije "Ubojstva u Orient Expressu" (iz 2017. godine) režirao "Smrt na Nilu" u kojem sam glumi Herculea Poirota, a film će svjetsku, i hrvatsku, premijeru imati ove veljače.
No, u čemu leži svevremenska privlačnost priča koje su nam svima već odavno poznate, i to ne samo kao romani već i kao nadasve uspjeli filmovi i TV serije? I zašto ljudi i dalje žele gledati ekranizacije kriminalističkih romana u kojima unaprijed znaju tko je ubojica? Najveća tajna svakako je najslavniji lik Agathe Christie, ekscentričan detektiv Hercule Poirot, kojem "male sive stanice" rade nepogrešivo i koji je pored svih glavnih junaka iz modernih krimića i danas slovi za najomiljenijeg istražitelja koje smo upoznali na stranicama romana. Naravno, glavni glumački izazov, kojem nije odolio ni sam Kenneth Branagh, glasi: kako u ovoj ulozi nadigrati nenadmašnog Davida Sucheta, britanskog šekspirijanca koji je svjetsku slavu stekao upravo u TV seriji "Poirot".
Branagh po mnogočemu, uključujući i slavne detektivske brkove koji su u njegovu slučaju sve samo ne minimalistički, trudi odmaknuti od Susheta, a u ovom novom filmu mora "pobjeći" i od uloge koju je u prvoj filmskoj verziji "Smrti na Nilu" (iz 1978. godine) ostvario Peter Ustinov. Druga velika stavka na vagi ekranizacije romana Agathe Christie je doba art decoa u koje je autorica smjestila svoje priče, idealno za raskošne filmske produkcije. Sudeći po najavama koje se već vrte u domaćim kinima i "Smrt na Nilu" je baš to – raskošan krimić s prekrasnom Gal Gadot u glavnoj ženskoj ulozi.