– Znala sam svoje kriterije koje ne može ispuniti velik broj autora na hrvatskoj fotografskoj sceni, a nisu dosegli razinu koja me zanima. Na to ima pravo svaki autor koji ozbiljno piše o nečemu – kaže povjesničarka umjetnosti Sandra Križić Roban čijem višegodišnjem studioznom radu zahvaljujemo na novoj studiji ukoričenoj pod naslovom „Na drugi pogled".
Pozicije suvremene hrvatske fotografije", a praćenoj izložbom jedanaest autora u zagrebačkoj Gliptoteci HAZU, koja se u veljači seli u dubrovačke Lazarete. Izjava bi zvučala pretenciozno kad ne bi imala pokriće temeljeno na sjajnim prethodnicima, osobito na poštovanu potezu kustosa MSU Davora Matičevića iz 1993. koji je obradio razdoblje od 1950. naovamo.
U Sandrinu radu dobivamo sintezni, kronološki tekst koji izabire najjača autorska žarišta predvođena Tošom Dabcem, Grčevićem, Pavićem, Gattinom... da bi pišući monografske cjeline o jedanaest autora govorila o određenim stilovima i razdobljima.
Tu nisu uključeni žanrovi zastupljeni brojnim autorima, poput novinskih fotografa, ili fotografa arhitekture, portretista i sl., ali je dana srž fotografske scene – kontinuitet moderniteta i razvitak hrvatske fotografije od kraja 2. svjetskog rata do danas.
Iščitavanje najvažnijih trenutaka i autorstava pisano je tako da čitatelj shvati o čemu je riječ. I to ne samo naš čitatelj! Cjelokupan je tekst knjige ilustrirane bitnim radovima zastupljenih autora preveden na engleski jezik. Jer autorica, dakako, povezuje naše fotografe sa svjetskom fotografskom scenom!