U Jelsi na otoku Hvaru u Svečanoj dvorani općine otvorena je samostalna izložba akademske kiparice i slikarice dr. art. Ivone Biočić Mandić.
Riječ je o svojevrsnom „povratku“ korijenima ove iznimne kiparice i slikarice, koja živi u Zagrebu, a u čijim djelima su trajno prisutni rodni Kaštel Sućurac te djetinjstvo provedeno u Jelsi. Kritičari ističu kako je upravo ta dualnost između prebivališta i korijena, koji ju trajno vuku u rodni dalmatinski kraj, vječito nadahnuće ove autorice, čija djela plijene pozornost globalne kritike i publike.
Izloženi ciklus Tri godišnja doba donosi koloristički ekspresivne slike i taktilne skulpture na temu ulice, pejzaža i glazbe, a pri tome se kao ključna kalendarska razdoblja nameću proljeće, ljeto i zima. Motivi Jelse prikazani su u ciklusu Nocturno i Šuma, kojim se autorica bavila posljednjih osam godina slikajući u akriliku na platnu i ulju, a s izložbe izdvajamo i skulpture i slike na temu Dimnjaci izrađene u drvu i kamenu.
U nazočnosti velikog broja uzvanika i posjetitelja, izložbu je otvorila povjesničarka umjetnosti Jasenka Splivalo. "Svojom sintezom i stilizacijom autorica nas vraća u prošlost reminiscirajući gogenovska i sezanovska likovna rješenja na sebi svojstven način. Gotovo kao što je sinestetima zvuk asocijacija za sliku, tako i Ivona Biočić Mandić povezuje svoje taktilne figure sa slikarstvom i vice versa“ – napisala je kustosica izložbe dr. sc. Anita Travčić u predgovoru kataloga. Dodala je kako se tekstura, ekspresija i snaga, kao ključ autoričina stvaralaštva, zrcale se u svim njezinim umjetničkim medijima.
Inače devet taktilnih kamenih skulptura ove umjetnice postavljeno je na javnim mjestima u Zagrebu, Jakovlju, Splitu i Sućurju, a Ivo Šimat Banov njezinu je taktilnu kamenu skulpturu ZID uvrstio u monografiju Hrvatsko kiparstvo od 1950. do danas.
Izložba je otvorena uz potporu Turističke zajednice Jelsa te čitaonice i knjižnice Jelsa, a ostaje otvorena do 12. kolovoza.