Psihodelične pokretne slike iz socijalističke Jugoslavije od 1966. do 1976. prikazuju se u sklopu programa Tune in screening koji se do 20. rujna može vidjeti u splitskoj Galeriji umjetnina. Riječ je o 75-minutnom programu eksperimentalne filmske produkcije u Jugoslaviji nadahnute rock glazbom koji pokazuje otvorenost i permisivnost jugoslavenskog socijalizma prema uključivanju popularne kulture kapitalističkog Zapada, njen duboki utjecaj na lokalno društvo i umjetnosti te, pogotovo, javnu vidljivost suvremenog psihodeličnog životnog stila i popularne kulture.
Prva polovica šezdesetih bila je obilježena najvećim BDP-om u povijesti i otvaranjem državnih granica za putovanja i rad u inozemstvu. No, prema kraju desetljeća, otpočinje gospodarski pad, a monolitno ustrojstvo države iskazuje prve pukotine koje će se produbljivati tijekom 70-ih godina. Dok je s jedne strane, državni aparat podržavao neke od najradikalnijih i međunarodno priznatih umjetničkih manifestacija epohe, poput pokreta Nove tendencije (1961. – 1973.), GEFF - Žanr Eksperimental Film Festivala (1963 - 1970) i Muzičkog biennala (od 1961.) u Zagrebu ili BITEF-a, međunarodnog kazališnog festivala (od 1967.) u Beogradu, istovremeno je snažnu represiju iskazivao gušenjem demonstracija, zatvaranjem političkih protivnika i kulturnih djelatnika, zabranom filmova i časopisa, kao i političkih pokreta koji su poput Hrvatskog proljeća nastojali u zemlju uvesti zapadnjački oblik demokracije.
Kombinacija ovih suprotstavljenih politika bila je okvir jednog od kulturno najvitalnijih i najuzbudljivijih društava epohe, uključujući i osebujne izume kao što su samoupravni socijalizam i Pokret nesvrstanih, koji su Jugoslaviji priskrbili status globalnog fenomena.
Promjene u socijalističkom društvu Jugoslavije 1966 - 1976 poklopile su se i bile su usko isprepletene s kompleksnim političkim i društvenim promjenama, te transformativnim pokretima koji su se događali diljem svijeta. Pojmovi kontrakulture i socijalne (r)evolucije, u lokalnom su kontekstu bili korišteni za promicanje specifičnih ciljeva omekšavanje socijalističke vlasti, povećanje građanskih sloboda, ostvarivanje višeg životnog standarda i veće raznovrsnosti u svakodnevnom životu i pratećoj pop kulturi. U procesu je nastala snažna umjetnost.
Program je premijerno predstavljen u Galeriji Stefan Stoyanov u New Yorku. Village Voice proglasio ga je jednom od pet najboljih izložbi u New Yorku u 2011. godini. Kustos Branko Franceschi. Svi filmovi prebačeni su na DVD.
>> Bijela gondola '‘plovila' ulicama i uplovila u - Paviljon
>> Franceschijeva izložba na top-ljestvici Village Voicea