Umjesto na vojvodskom dvoru u Mantovi prije nekoliko stoljeća, radnja Verdijeva Rigoletta u najnovijoj produkciji Metropolitana odvija se u Las Vegasu početkom šezdesetih godina prošlog stoljeća. I sve funkcionira. Vojvoda od Mantove estradni je kralj kockarnice kojeg prati štakorski čopor nalik na "rat-pack", kako je svojedobno nazvana skupina oko Sinatre. Rigoletto je jedan od onih nesretnika koji se vrzmaju i žive od mrvica sa stolova moćnika bilo koje vrste u svakom vremenu, pa tako i u estradno-mafijaškom miljeu Las Vegasa.
No, bez obzira na to vrtjeli glavom ili ne na takvu režiju i pripadajuću neonski blještavu scenu i kostime, svi su u publici bili oduševljeni glazbenom izvedbom postave snova. Metropolitan je bio na nogama, a i mi iz Lisinskog odlazili smo u zimsku noć punih ušiju i duše.
Srpski bariton Željko Lučić u naslovnoj ulozi od voditeljice Renée Fleming nije dobio priliku pozdraviti publiku u kinima u Srbiji i Hrvatskoj, ali to nije umanjilo uživanje u njegovu moćnom nastupu i glasu, skupa s anđeoskim i u svakom pogledu savršenim pjevanjem Diane Damrau u ulozi Gilde. Piotr Beczala kao Vojvoda, Štefan Kocan kao Sparafucile bili su jednako važni i ravnopravni članovi jedne od najboljih danas mogućih verdijanskih pjevačkih postava. (bp/VLM)