– Odavno smo shvatile da svatko sam vrlo teško može raditi i živjeti od ovog posla. Mnogo je prepreka čak i kada imate vrlo kvalitetan proizvod. Godine u kojima smo se probijale same pokazale su nam da ćemo, kada se udružimo, mnogo lakše postići ono najvažnije: i otvoriti prodavaonice i predstaviti se na inozemnim sajmovima... – kažu djevojke uglas.
I zaista, kako da bilo tko od hrvatskih modnih i inih dizajnera sudjeluje, primjerice, na berlinskom sajmu Bread and Butter, jednom od najjačih u Europi, za koji se kotizacija plaća u stotinama eura? Ali ako se \"Sva lica\" predstave kao moćna gomilica kreativaca, tada je to i više nego izvediv pothvat. Pitali smo stoga djevojke kako se postaje članom njihove udruge i kakve su obaveze članova.
– Zasad postoje aktivni i pasivni članovi. Ovi prvi plaćaju godišnju članarinu od 500 kuna, ali i mnogo aktivnije sudjeluju u radu udruge. Njihovi će se proizvodi naći u svim našim prodavaonicama, oni su uključeni u sve naše akcije, njih promoviramo pri svakom pojavljivanju udruge – objašnjava Romina te dodaje da je pritisak novih članova velik, ali da u udrugu ulaze samo oni najkvalitetniji i – najodgovorniji.
– I kao grupa, ma koliko različiti bili i ma kako različite proizvode nudili, moramo zadržati visok nivo. To znači da sve mora biti odrađeno vrhunski, ali i da naši članovi moraju poštovati rokove isporuke. Nije dovoljno da nam na početku sezone pošalju nekoliko svojih radova i misle da je to njihovo sudjelovanje – rekla nam je Iva Tuđa objašnjavajući da pasivni članovi plaćaju 250 kuna godišnje članarine.
A aktivni članovi zasad nude zaista različite pristupe dizajnu. Uz Ivu i Rominu u udruzi su: Ana Ivančić koja radi ručno oslikane medaljone u kombinaciji s ostalim materijalima i tehnikama, Dunja Sučić koja radi kožnate torbe i nakit od kombinacije epoksi smole i metala, Sanja Đaković koja izrađuje torbe i nakit od kože, Lidija Šestak koja radi nakit od patentnih zatvarača, zatim Danijela i Sandra Petaros koje rade \"curice\" od fimo-mase i unikatni nakit. Modeli Sonje Jug grafički su printevi našiveni na kreacije te kožnati nakit, Snježana Sirovica radi nakit od metala, štrasa, tkanine, kože i poludragog kamenja, a Mura Pehnec ženstvenu odjeću i pripadajuće torbe.
No, u \"Svim licima\" nije sve u modi. Tako njihova članica Ksenija Tomić, arhitektica i produkt-dizajnerica, radi namještaj koji povezuje s elementima glagoljice, a Miljan Miljović izrađuje slike od drveta i morskih naplavina.
Suveniri 21. stoljeća
Zadatak postavljen za ovo ljeto glasi: krenuti u pohod na turistička središta. Već se zna da će \"Sva lica\" svoje proizvode nuditi u trgovinama u Puli i Rovinju, a nadaju se da će uspjeti, do pune turističke sezone, otvoriti i prodavaonicu u Poreču. Želja je pokriti cijelu obalu, najjače turističke lokacije, ali i predstaviti se u Zagrebu. No za budućnost se razmišlja mnogo šire.
– Željeli bismo se vezati i s nekim od lanaca hotela jer mislimo da su naši proizvodi odličan način da stranim gostima predstavimo hrvatski dizajn, ali i ponudimo zanimljive suvenire. Oni moraju govoriti o našoj kulturi i baštini, ali biti izrađeni u duhu 21. stoljeće. Naravno da nitko od gostiju koji se ljeti odmaraju na Jadranu neće kući otići s, primjerice, stolicom Ksenije Tomić ukrašenom glagoljicom, ali ako u tom duhu ponudimo stolne držače za mobitele, dobili smo nešto tipično naše što će sigurno privući pozornost – objašnjavaju djevojke.
Obje su i više nego svjesne kakav ih golem posao čeka. No, kažu, tu su i drugi članovi udruge koji rade u skladu sa svojim afinitetima, od okupljanja novih članova, skupljanja donacija, pa sve do rada na web-stranici koju uskoro pokreću. Mnogo su im dosad pomogli sponzori koje su pronašle. Tako im je web-stranicu donirao Innovation Ads iz Rijeke, za tiskane materijale neprocjenjiva je bila pomoć Novog vala, a tvrtka Adr Solutions donirala im je računala i fiskalne blagajne.
– Zahvalne smo na toj pomoći, a ona nam je i znak da ljudi prepoznaju našu inicijativu. Upravo zato participirat ćemo i za sredstva koja se za razvoj projekta mogu dobiti iz europskih fondova – kažu Iva i Romina.
Važna je kvaliteta Svi aktivni članovi moraju imati ne samo dobar proizvod nego i mnogo radne etike kako bi poštovali rokove, isporučivali robu i radili na razvoju udruge