U marikulturi nema 'zime'

Domaći brancini i orade cjenjeniji od grčkih i turskih

11.08.2015., Rijeka - Ponuda svjeze ribe u ribarnici na gradskoj trznici. Brancin 55 kn za kg. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL
Foto: Goran Kovacic/pixsell
1/2
11.02.2016.
u 10:34

U Cromarisu proizvodnja orade i brancina raste i 30 posto godišnje, više od 75% izveze se na talijansko i ostala europska tržišta.

S više od 560 milijuna kuna ulaganja u proteklih šest godina te najmanje 370 milijuna kuna planiranih do 2018. zadarski Cromaris sve je bliže tituli europskog, ali i svjetskog lidera u proizvodnji brancina i orade. Tvrtka u sastavu Adrisa lani je, naime, u Ninu otvorila jedno od najvećih mrijestilišta za brancin i oradu u Europi što joj omogućuje razvoj vlastitih jata ribe, još veću kontrolu procesa uzgoja i kvalitete te dugoročnu održivost.

Osmi u svijetu

Visoko kvalitetnu mlađ nudit će i drugim uzgajivačima u Hrvatskoj. No kako je u kompaniji sve usmjereno na dalji rast, izgradnju brenda i njegovo pozicioniranje na strateškim tržištima, s pet postojećih, a uskoro i dva nova uzgajališta u Jadranu, brzo se nadaju godišnjem prinosu od 10.000 tona svježe bijele ribe. Predsjednik uprave Goran Markulin kaže da je kvalitetna riba u Europi na cijeni. Industrija brancina i orade bilježi prosječan rast od 6%, dok Cromarisova proizvodnja raste po stopi između 25 i 30% godišnje. Ove godine očekuju prodaju veću od 7000 tona, što je u odnosu na godinu ranije rast za oko 1000 tona. Trenutačno su osmi proizvođač brancina i orade u svijetu, no iako im je kvaliteta prioritet, ne odbacuju ni mogućnost da jednoga dana budu globalni lider na tržištu te oborite ribe.

– Izvoz nam čini oko 75% proizvodnje. Najvažnije tržište je Italija, a izvozimo u još 15-ak zemalja, ponajviše u EU – kaže Markulin ističući kako na talijanskom, kao i drugim tržištima zapadne i srednje Europe ima još značajnog prostora za rast. Samo u Italiji godišnje se pojede između 60 i 100.000 tona brancina i orade, trećina ukupne svjetske potrošnje, dok Hrvatska s turizmom potroši oko 3000 tona.

Konkurencije se pak, tvrdi Markulin, ne boje.

– Cromarisovim kupcima u Hrvatskoj i Italiji jamčimo isporuku ribe u roku od 24 sata od izlova. To našu ribu čini svježijom od ribe iz Grčke i Turske, odakle ju je nemoguće tako brzo isporučiti, a jako je važno s obzirom na to da je rok trajanja svježe ribe desetak dana – objašnjava on. Dodaje kako jako puno rade i na razumijevanju potreba potrošača pa šire asortiman i na očišćenu ribu, filete, organski uzgojene brancine i orade te druge vrste ribe poput hame koja je već treći proizvod po značenju u Cromarisu.

Naša je riba manje masna

– Zubatac i romb još uvijek su nam u pokusnoj proizvodnji. No zbog karakteristika i čistoće Jadranskog mora činjenica je da naša riba ima manji udjel masti te bolju teksturu mesa od grčke i turske ribe te je samim time i ukusnija – ističe Markulin po kojemu je marikultura jedan od rijetkih proizvoda gdje domaća prehrambena industrija ima sve bitne komparativne prednosti.

– Blizu smo najvećim tržištima ribe u Europi i imamo znanje i iskustvo ljudi koji su u mogućnosti stvoriti efikasne sustave u kompanijama. Ako kompanije profesionalno odrade svoj posao, a država stvori poticajne uvjete za razvoj ove djelatnosti, potencijali su veliki – završava Markulin.

>>Evo zašto bi se riba baš danas trebala naći na vašem jelovniku!

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije