Ana Petrak

Hrvatica crtežima osvaja gastro svijet

ana crteži
Foto: Tumblr
1/4
01.11.2013.
u 14:42

Ana Petrak oduvijek je crtala i kako kaže, bila vrlo znatiželjno dijete. Završila je studij dizajna na arhitekturi, dugo se bavila grafičkim dizajnom, a prije nekoliko godina je shvatila da je crtanje ono što želi nastaviti raditi i u potpunosti se posvetila ilustracijama koje su osvojile IKEA-u, Jamiea Olivera i BBC.

Ana Petrak oduvijek je crtala i kako kaže, bila vrlo znatiželjno dijete. Završila je studij dizajna na arhitekturi, dugo se bavila grafičkim dizajnom, a prije nekoliko godina je shvatila da je crtanje ono što želi nastaviti raditi i u potpunosti se posvetila ilustracijama koje su osvojile IKEA-u, Jamiea Olivera i BBC. Sasvim dovoljni razlozi da vam predstavimo Anu Petrak i njezinu uspješnu priču o spoju crtanja i ljubavi prema hrani.

Kako ste spojili grafički dizajn i gastronomiju? Jeste li oduvijek voljeli kuhanje?

Višegodišnje iskustvo u grafičkom dizajnu pomoglo mi je u ovome što danas radim, odredilo je moj stil. Gastronomija je oduvijek bila nešto što me jako privlačilo i s vremenom se pretvorila u moju veliku ljubav. Odrasla sam u obitelji gdje je hrana oduvijek igrala važnu ulogu. Naša okupljanja oko stola, bakini specijaliteti i stare knjige s receptima, sve je to jako utjecalo na mene i od tuda vjerojatno dolazi ta zaljubljenost u hranu. Hrana je uzbudljiva i inspirativna, prema njoj osjećam poštovanje i strast. Slažem se s našim poznatim književnikom Veljkom Barbierijem koji kaže "Gastronomija isijava snažnu i tajanstvenu energiju koju svi osjećamo, ona je ogledalo svih nas". Slijedom događaja pokrenula sam vlastiti webshop Anek preko kojeg prodajem ilustracije. 

Koliko dugo se bavite "gastro" ilustracijama i odakle crpite motivaciju?

Crtanje i moja ljubav prema hrani su se u jednom trenutku spojili u jedno i tako je krenula moja priča s crtanjem gastro motiva. Gastro ilustracijama se bavim zadnje tri godine. Sve je krenulo s radom na projektu za talijanski lifestyle časopis "Valore Alimetare" (izdaje ga poznati talijanski proizvođač bio-hrane "Ecor"). Sve ilustracije koje sam radila bile su vezane uz tematiku hrane. Uživala sam raditi na tom projektu. Nakon završetka projekta jednostavno sam crtežima nastavila istraživati svijet hrane. Inspiraciju crpim iz knjiga, filmova, dobre glazbe... Motiviraju me detalji iz svakodnevnog života, iskonske stvari, priroda, a moji su motivi često inspirirani Italijom jer volim njihovu strastvenost i jednostavnost, kako u hrani, tako i u odnosu prema životu. 

Kako biste opisali vaše ilustracije široj javnosti? Što je Anek i kako je nastao? 

Anek je naziv mog projekta s kojim sam krenula pred par godina. Imala sam ideju o pokretanju malog webshopa u kojem bi prodavala printeve svojih ilustracija. Shop sam nazvala Anek, što je inače moj nadimak iz srednje škole. S vremenom je shop postao vrlo uspješan i donijeo mi mnogo poslovnih angažmana pa je Anek je postao na neki način moj umjetnički pseudonim. Anek prikazuje jednostavne užitke hrane i kuhanja, ljepotu i radost svakodnevnih, običnih trenutaka. Nadam se da moji radovi bude u ljudima takve asocijacije i emocije.

Za čije tržište najviše radite i koje biste ilustracije izdvojili kao posebno drage? 

Najviše radim za klijente iz Amerike i Engleske, tamo su moji radovi ujedno i najpopularniji (uz Australiju i Italiju). Moji kupci su stranci, imala sam vrlo malo narudžbi iz Hrvatske. Hrvatska je jako malo tržište za ovo što radim, ljudi puno teže izdvajaju novac za takve stvari. Svaki moj rad mi u trenutku nastajanja znači nešto posebno i drugačije. Meni je osobno jako draga ilustracija "Limoncello", ona je uvrštena u Ikeinu kolekciju postera 2013., i zahvaljujući njoj sam dobila nekoliko zanimljivih poslova.

IKEA je vaš rad uvrstila u kolekciju postera, a neke ilustracije krase kulise BBC-ovog kulinarskog showa... Kakav je to osjećaj i imate li kakav plan o prodiranju na zidove hrvatskih kuhinja?

Moja ilustratorska priča je od početka bila usmjerena prema inozemstvu. Bila sam svjesna da se ilustracija kao grana likovne umjetnosti još uvijek u Hrvatskoj ne vrednuje i ne koristi dovoljno. Mi imamo izvrsnih ilustratora i mnogi od njih su jako uspješni na inozemnoj sceni, ali mislim da se o tome ne piše previše jer naš posao nije medijski zanimljiv u onoj mjeri u kojoj je u Hrvatskoj primjerice zanimljiva estrada, politika ili sport. Uživala sam u suradnji s "Jamie's" magazinom prošle godine (i ja sam veliki fan Jamie Olivera!). Radila sam i ilustracije za "Carluccio's" restorane u Engleskoj, surađivala s "Brother Design" agencijom s Novog Zealanda, IKEA je 3 moje ilustracije uvrstila u svoju kolekciju postera i one se od ovog ljeta prodaju u svim njihovim dućanima po svijetu, što me iznimno veseli. Upravo sam završila seriju ilustracija za Fairtrade Foundation UK, a trenutno radim veliki editorial za "Conde Nast", za njihovo posebno američkom izdanje s najboljim receptima iz "Gourmeta" i "Bon Appetita". Moje ilustracije biti će najavne stranice pojedinih tema u magazinu, a pomalo je iracionalan osjećaj vidjeti vlastite radove kao dio scenografije na BBC-u. Bila sam preuzbuđena kada je stigao mail od dizajnerice seta za BBC-jev kulinarski show Food&Drink. Show vodi engleski Michelin star chef Michael Roux Jr. i serijal uskoro kreće s emitiranjem na BBC 2 u prime time terminu. 

Kuhate li privatno često? Što mislite o hrvatskoj kuhinji i koliko je ona motiv u vašim ilustracijama?

Kuham skoro svakodnevno, sve i svašta. Isprobavam raznorazne recepte, izmišljam svoje, a omiljeno mi je istraživanje mediteranske gastronomije i eksperimentiranje s novim začinima. Hrvatska kuhinja me inspirira konstantno. Imamo božanstvenu hranu, ali mislim da toga nismo dovoljno svjesni, to ne koristimo i ne prezentiramo na pravi način. Isti dojam stekao je i Anthony Bourdain u svom posjetu Hrvatskoj prošle godine. Hrvatska kuhinja je raznovrsna i zanimljiva zbog svih tih utjecaja sa strane koji su je oblikovali takvom kakva je, ali nama još uvijek fali dobra priča, identitet. Ipak, veseli me sve više pozitivnih i poticajnih gastro priča u Hrvatskoj u posljednje vrijeme. Sve je više novih mjesta sa odličnom ponudom hrane, kvalitetnih prozvođača, vinara i sve više zanimljivih inicijativa vezanih uz hranu.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije