Kongres slastičara, sladoledara i konditora okupio je u Termama Tuhelj ponajbolje domaće i strane majstore u pravljenju slastica.
Ovo je treće izdanje festivala kolača, torti i drugih slatkih delicija, na kojem je sudjelovalo je 210 slastičara, a pažnja je bila usmjerena na izvorne slastice na temu jeseni.
Slastičari su u svojim prezentacijama sljubili autohtone proizvode kraja iz kojeg dolaze te ukusima i raskošnim dekoracijama pokazali da mašta u pravljenju slastica nema granica. Za ovu manifestaciju Dražen Sačerić, šef kuhinje restorana Panorama iz Karlovca s voditeljicom Jasminkom Klarić predstavio je tortu “Karolina”, koja je ime dobila po cesti izgrađenoj u prvoj polovici 18. stoljeća, te od torte složili priču, a proizvod namjeravaju i zaštititi.
- Područje od Karlovca do Novigrada na Dobri je bogato orasima koji su dio sastava naše torte. U Bosiljevu smo našli kesten. Od Vrbovskog do Ravne Gore naišli smo narančastu bundevu, također važan sastav ove torte, kao i brusnica koju smo ubrali u Gorskom kotaru.
Preko Fužina do Bakra i Rijeke nabavili smo naranče koje uz finu čokoladu čine glazuru torte.
Spojili smo naš panonski i jadranski dio Hrvatske okusom finih autohtonih namirnica i napravili sklad i harmoniju okusa torte "Karolina" - slikovito je opisao šef Sačerić.
Božidar Miodragović, predsjednik Udruge kuhara Grada Bjelovara u svoju je tortu uložio puno ljubavi te joj dao ime “Jesenska ljubav”. Koristio je prirodne sezonske sastojke, pržene slavonske lješnjake, dunje, naranče, kesten, rakiju komovicu, te graham i raženo brašno.
- Hrvatska u ovom trenutku nema ni jednu zaštićenu izvornu slasticu. Ulažemo puno napora, kako bi smo barem malo pomogli u toj cijeloj priči, da konačno proslavimo, da li će to biti zagorski štrukli, rožata, ili pak Rapska torta. Na žalost puno se o tome priča, a činjenica je da je europsko tržište prošle godine što se tiče izvornih proizvoda bilo vrijedno 50 milijardi eura. Dakle, vrijeme je da shvatimo da se u tom pravcu moramo puno više angažirati - rekao je Stjepan Odobašić, ispred organizacijskog odbora Intreslasta.
U bogatoj, slatkoj i šarolikoj ponudi slastica mogla se po prvi puta kušati i slastica koja je prema riječima organizatora zaludjela cijeli svijet, a radi se o američkom pekarsko-slastičarskom proizvodu “cronut”, a svrha je da i naši proizvođači dobiju poriv da nešto pokrenu u turističkom smislu. Istaknut je primjer Bledskih kremšnita, koje su postale brend, a hotel koji ih radi dnevno ih proda tri tisuće komada.
>>Zagorski štrukli uskoro uz bok EU kremšnitama iz slovenskog Bleda
>>E to se zove rođendanska torta! Pjevačica naručila tortu lava u prirodnoj veličini