PREDNOSTI I MANE

Je li kabriolet pravi izbor za vas? Možda vam možemo pomoći

bmw z4
Foto: BMW
1/3
17.08.2013.
u 20:38

Kabrioleti imaju mnogo nedostataka i malo prednosti, no nude ono nešto posebno

S dolaskom ljeta mnogi razmišljaju o kupnji kabrioleta kako bi tijekom tih nekoliko vrućih i sunčanih mjeseci uživali u vožnji na otvorenom. Naravno, malo ljudi može si priuštiti da imaju automobil za samo jedno godišnje doba. Svi ostali s kabrioletom moraju živjeti i na jesen i zimu, što je svakako manje ugodno nego na suncu. Isplati li se kupiti automobil u kojemu ćete uživati samo nekoliko mjeseci na godinu?

Na to je pitanje teško odgovoriti jer se kabrioleti kupuju srcem, a ne razumom. Štoviše, često je razum potpuno isključen kod donošenja takve odluke jer je riječ o automobilima koji, praktično gledano, imaju mnogo nedostataka i malo prednosti, no nude ono nešto posebno, nešto što se ne može definirati. Unatoč tome, objektivan pregled prednosti i mana mogao bi vam pomoći pri donošenju odluke.

Prostranost i udobnost

Kabrioleti, pogotovo oni manji i sportskiji, u pravilu nude manje prostora. Sklopivi krovovi "jedu" znatnu količinu prostora koji bi inače pripao prtljažniku, a manje je mjesta i u kabini. Brojni kabrioleti su dvosjedi, dok je kod onih s četiri sjedala drugi red obično neudobniji i prikladniji za djecu nego za odrasle osobe.

Značajan čimbenik na području prostora je i vrsta krova. Meki krovovi dugo su se vezali uz kabriolete, no u posljednjih desetak godina postali su uobičajeni metalni sklopivi krovovi, čak i na jeftinijim modelima poput kabrioletskih verzija kompakata i gradskih automobila. Svojevrsnu revoluciju na tom području poveo je Peugeot 206 CC, čiji su primjer slijedili mnogi proizvođači nudeći otvorene inačice svojih gradskih modela.

Prednost tvrdih sklopivih krovova je bolja zaštita od vanjskih uvjeta i veća sigurnost u slučaju nesreće, no imaju i mana. Zauzimaju više mjesta pa su im prtljažnici uglavnom sićušni, a i teži su. Mnogi automobili s tim krovovima, pogotovo oni manji, izgledaju nezgrapno i neskladno, s neproporcionalno velikim stražnjim dijelovima.

Vjerojatno najbolje kompromisno rješenje je ono primijenjeno, na primjer, na modelima iz Mercedesove serije SL, poput modela R107 ili R129 - kombinacija mekanog sklopivog krova i hardtopa, tvrdog krova koji se ne sklapa, već u potpunosti skida.

Cijena

Kabrioleti su u pravilu u startu skuplji od svoje zatvorene braće. Iako su obično bolje opremljeni od limuzinskih inačica, ispadaju skuplji čak i kad obje inačice imaju približno istu razinu opreme. Kabrioleti osim toga nisu privlačan izbor svakome, pa će vam u slučaju da se odlučite za prodaju biti teže pronaći kupca, pogotovo ako ga prodajete izvan sezone.

Vozne osobine

Iako se kabrioleti često smatraju sportskim vozilima, činjenica je da uklanjanje krova ostavlja svoj trag na rigidnost karoserije, zbog čega će vozna svojstva uglavnom biti slabija od standardne inačice modela. Lošijim voznim svojstvima pridonosi i lošija aerodinamičnost. Uzmimo Porsche 911 Carreru S za primjer - standardni model ima najvišu brzinu od 304 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekundi, dok kabriolet postiže 301 km/h, a do stotke ubrzava za 4,7 sekundi. Razlika nije ogromna, ali se osjeti.

Sigurnost

Logično je zaključiti da su kabrioleti zbog nedostatka krova opasniji za vozača i putnike u slučaju sudara, no to ne mora uvijek biti točno. Naime, prema američkoj organizaciji za sigurnost u prometu IIHS, noviji sudarni testovi pokazuju da proizvođači ojačavaju karoseriju kako bi nadoknadili nedostatak krova. Ipak, opasnost i dalje postoji jer se glave i ruke putnika mogu gibati izvan automobila pa su izloženiji ozljedama. Zbog toga IIHS preporučuje kupnju kabrioleta s roll barom, zaštitnim okvirom koji se nalazi na mjestu B-nosača i štiti putnike u slučaju prevrtanja.

Budite oprezni ako kupujete polovni automobil - pazite da se radi o tvorničkoj kabrioletskoj inačici, a ne limuzini koju je neki nadobudni automehaničar u svojoj garaži pretvorio u kabriolet. Ako se ipak odlučite za kupnju takvog automobila u "uradi sam" izvedbi, uvjerite se da je karoserija primjereno ojačana te da je u svakom drugom pogledu riječ o profesionalnom uratku kod kojeg sigurnost nije ugrožena.

Uočljivost

Vožnjom u automobilu bez krova zasigurno ćete privući više pozornosti nego kad se vozite u običnom autu. Želite li to? Neki se time "hrane", no ako ste osoba željna privatnosti i anonimnosti, možda vam se to neće svidjeti.

Zaključak

Na kraju krajeva, riječ je o osobnom izboru. Kabrioleti se kupuju zbog užitka, svim praktičnim nedostacima usprkos, pa se zaista trebate zapitati koliko vam je stalo do tog užitka i koliko vam je on vrijedan. Ako vas zaboli glava pri malo jačem propuhu, izlaganje vjetru pri velikim brzinama vjerojatno vam se neće svidjeti. Vozači koji doista vole vjetar u kosi preboljet će sve nedostatke, koliko god oni bili veliki, ali ako vam taj osjećaj ipak ne pruža veliki užitak, možda se kupnja kabrioleta jednostavno ne isplati.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije